امروز رای نمایندگان باید علنی باشد تا جامعه اکنون و آیندگان بدانند چه کسانی در برابر یک لایحه استعماری سرتسلیم فرود آوردند و چه کسانی پای عزت و شرف یک ملت ایستادند، چرا که CFT به عنوان قفل محکم‌کننده زنجیر تحریم به ایران تحمیل شده و متاسفانه عده‌ای با آن همنوا شده‌اند!
کد خبر: ۹۰۶۵۸۱۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ این روزها نبرد میان موافقان و مخالفان تصویب CFT خاصه در فضای مجازی به اوج خود رسیده، نبردی که در آن هر طرف لاجرم باید منطق و استدلال‌های خود را ارائه دهد در باب چرایی موافقت یا مخالفت با این کنوانسیون غرب ساخته که بسیاری آن را استعماری می‌نامند.
اگر به فضای مجازی سری بزنید خواهد دید که یک طرف به بیان دلایل و استدلال‌های خود بنا بر مصادیق موجود در متن این کنوانسیون یا تاریخ آن از تشکیل تاکنون می‌پردازد و گروه دیگر به تهمت‌پراکنی علیه گروه نخست مشغول است و یا اینکه نهایت دلیلی که ارائه می‌دهند این است که CFT می‌خواهد کارهایی را در جهت رفع مشکلات بانکی انجام دهد؛ یعنی همان چیزی که روزگاری قرار بود برجام انجام دهد و حالا آن را در عهده FATF گذاشته‌اند و بعید ندانید که با تصویب CFT باز هم این دور باطل ادامه یابد. CFT یکی از کنوانسیون‌های زیرمجموعه FATF است که از آن با عنوان فریبنده «مقابله با منابع مالی تروریسم» یاد می‌شود.
در ارتباط با آنچه به عنوان منطق و استدلال طرفین گفته شد توجه به چند توئیت از نمایندگان مجلس خالی از لطف نیست. «محمود صادقی» نماینده پرحاشیه لیست امید که در فضای مجازی حضوری همواره دارد در یکی از توئیت‌های خود در ارتباط با این موضوع نوشته است:
«تبلیغات گسترده‌ای که محافل خاص علیه لوایح مبارزه با پولشویی[!!] به راه انداخته‌اند به طور ضمنی دلالت بر این دارد که اذعان دارند در سطح گسترده مرتکب قاچاق و پولشویی و تامین مالی تروریسم هستند و نگرانند با تصویب این لوایح جلوی آن گرفته شود»!!
همانطور که در ابتدا گفته شد متاسفانه گروه موافقان تصویب CFT این‌گونه با توهین آشکار به مخالفان فکری خود و اتهام زنی به دنبال اهداف خویش هستند. احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس و نماینده مردم قم در مجلس در پاسخ به صادقی نوشت: «خلاف واقع به مردم نگویید، لایحه پولشویی در مجلس تصویب شده و آنچه اکنون در مورد آن بحث می‌شود CFT است. بگویید اگر این لایحه را بپذیریم چگونه تحریم‌ها را دور بزنیم؟»
اینکه نماینده لیست امید تمامی استدلال‌هایی را که مطرح می‌شود نمی‌بیند یا نمی‌خواهد ببیند و برای بسترسازی این لایحه استعماری به توهین و تهمت روی آورده قابل تامل است. یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که توسط منتقدان مطرح می‌شود این است که این لوایح مکمل تحریم‌های برجام است و با ارائه تراکنش‌های بانکی در ساختار اقتصادی ایران باعث می‌شود که راه‌های دور زدن تحریم‌ها توسط کشورمان شناسایی شود و به این ترتیب اقتصاد ایران قفل گردد. آیا درک این برای نماینده مجلس ما تا این اندازه دشوار است؟!
همچنین محمود صادقی رئیس ‌فراکسیون شفافیت است اما او با شفاف‌سازی آرای نمایندگان برای ملت ایران مخالف است در عوض برای تحقق شفاف سازی اطلاعات حساس و حیاتی کشور برای دشمنان به هر کاری روی می‌آورد؛ از جمله توهین، تهمت و افترا.
«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس ‌فراکسیون نمایندگان ولایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، به این موضوع ‌اشاره کرد: «برخی نمایندگان مجلس با آگاهی مردم از اتفاقات مجلس مخالف هستند اما در FATF با آگاهی آمریکا از دارایی‌های نظام اسلامی مخالفتی ندارند. برخی نمایندگان مجلس با آگاهی مردم از اتفاقات مجلس مخالف هستند اما در FATF با آگاهی آمریکا از دارایی‌های نظام اسلامی مخالفتی ندارند.»
نماینده مردم همدان در ادامه گفت: «مجلس در برنامه ششم مصوب کرد سامانه‌ای ایجاد شود که ملت بزرگ ایران از طریق آن سامانه بدانند مدیرانی که مشمول ماده 29 می‌شوند، چقدر حقوق می‌گیرند اما متاسفانه دولت تا به امروز این مصوبه را اجرا نکرده و حاضر نشده لیست حقوق مدیران را در دسترس مردم قرار دهد اما همین دولت امروز به دنبال تصویب FATF است که در آن آمده آمریکا حق دارد از حقوق مسئولان در رده‌های مختلف، تمام دارایی‌های ملت ایران و میزان دخل و خرج کشور اطلاع داشته باشد.»
لازم به ذکر است که حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با مهر سه پیشنهاد این فراکسیون را برای جلسه بررسی CFT (امروز یکشنبه) این چنین بیان کرد: علنی برگزار شدن جلسه به طوری که مردم در جریان جزییات آن قرار بگیرند، دیگر اینکه نمایندگان مخالف و موافق برای بیان سخنان خود دو بار تعداد مرسوم باشند و این نمایندگان دلایل خود را کامل بگویند، همچنین رای نمایندگان به این کنوانسیون به صورت علنی باشد.
این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: «مردم حق دارند بدانند به چه دلیل آمریکا باید بر همه امور مبادلات بانکی ما مسلط باشند. دولت باید به صورت شفاف و روشن اعلام کند که تصویب این لایحه چه نتایجی خواهد داشت و در صورت تصویب این لایحه، نرخ دلار افزایش می‌یابد یا کاهش.»
«حسینعلی حاجی‌دلیگانی»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه به خبرگزاری تسنیم گفت: «الحاق به این کنوانسیون باعث می‌شود که دشمن از تمامی تراکنش‌های مالی مردم ایران از مردم عادی گرفته تا نهادها و سازمان‌های دولتی و حکومتی باخبر شود.»
نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار افزود: «در چنین شرایطی تحریم ایران بسیار آسانتر خواهد شد چرا که برای تحریم کشور شناخت گلوگاه‌های حیاتی کشور چندان کار مشکلی نخواهد بود و در این صورت دور زدن تحریمها نیز امکان نخواهد داشت.»
«احمد علیرضابیگی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص لوایح استعماریFATF در مجلس شورای اسلامی گفت: «لیست امید به دنبال تصویب این طرح است ولی به نظرم این موضوع تهدیدهایی را برای کشورمان دارد و باعث نفوذ بیگانگان به سیاست‌های کلی بانکی و اقتصادی جمهوری اسلامی می‌شود.
وی با بیان اینکه مخالف تصویب FATFهستم، گفت: «برخی‌ها برای تصویب FATF روی مجلس و نمایندگان فشار می‌آوردند. با اینکه در FATF ظاهرا صحبت از مبارزه با منابع مالی تروریسم است ولی در واقع هدف آنها تسلط بر مسائل مالی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران است.»
بیگی در پایان سخنانش به مواردی مانند حمایت چندساله بانیان FATF از داعش‌اشاره کرد. داعش چند سال نفت کشورهای عراق و سوریه را از طریق همین کشورهای عضو این نهاد به فروش می‌رساند و یا اقامت گروهک‌های تروریستی نظیر منافقین در پاریس و حمایت علنی فرانسه از آنها تنها چند نمونه از فاصله میان عمل و ادعای غرب است.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: دوستان حامی تصویب لایحه پیوستن ایران به CFT در مجلس به هیچ کدام از سؤالات مخالفان پاسخ نداده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: «اولین سؤال این است که چرا FATF مانع از تأمین مالی تروریسم از سوی عربستان سعودی و بعضی کشورهای اروپایی که میزبان تروریست‌ها هستند نشده است؟ و دوم اینکه چه تضمینی وجود دارد پس از تصویب الحاق به CFT و اجرای کامل الزامات FATF از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی خارج شویم و یا تحریم‌ها لغو شود؟»
سلیمی با طرح این سؤال که هیچ پاسخ روشنی به این سؤال که الحاق به CFT و اجرای کامل همه ۴۱ ماده FATF چه نتیجه ملموسی برای ایران خواهد داشت، داده نمی‌شود، گفت: «مانور دادن موافقان تصویب الحاق به CFT بر روی حق شرط جمهوری اسلامی ایران، طبق نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس عملی نیست؛ چراکه مجمع به صراحت اعلام کرد که حق تحفظ ایران از سوی کنوانسیون‌های بین‌المللی پذیرفته نمی‌شود.»
لازم به ذکر است که در آستانه بررسی لایحه FATF صدها تن از اساتید حوزه‌های علمیه قم و اعضای تشکل استادان سطوح عالی و خارج حوزه علیمه با صدور بیانیه‌ای خارج کردن لایحه CFT را از دستور کار مجلس شورای اسلامی خواستار شدند. این اساتید در بیانیه خود تاکید کرده‌اند که این لوایح مشکلات را بدتر می‌کند و راه‌حل مشکلات را کار جهادی و مقابله با فساد عنوان کرده‌اند.

منبع : كيهان

ارسال نظرات