دکتر شهبازی در نشست هم اندیشی با رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان مطرح کرد:
دکتر شهبازی در نشست هم اندیشی با خانم دکتر مهاجرانی معاون وزیر و رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان پیرامون بخش دانش آموزی جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت، دانش آموزان نخبه و استعدادهای درخشان را به عنوان موتور محرک جامعه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۶۵۹۲۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج،  دکتر مهاجرانی معاون وزیر و ریاست سازمان پرورش استعداد‌های درخشان ضمن خیر مقدم به حاضرین به بیان ویژگی‌های کارسوق در این سازمان پرداخت: این پروژه کار ویژه‌ای در زمینه فعالیت‌های پژوهشی می‌باشد. کارسوق سبب می‌شود که عده‌ی زیادی بتوانند در مدتی کوتاه از امکانات آموزشی در سطح بالا بهره ببرند. همچنین کارسوق موجب افزایش ارتباط علمی بین دانش‌آموزان مدارس مختلف و یا حتی دانش‌آموزان شهر‌های مختلف می‌شود و نیز موقعیتی برای بها دادن به دانش‌آموزان شهرستانی فراهم می‌کند.

مهاجرانی ادامه داد:یکی از موفقیت‌های خاص این حرکت آموزشی-منطقه‌ای، کشف و ملاحظه‌ی استعداد‌های بکر و ناب در شهرستان‌ها بوده است. در سخت‌ترین آزمون‌های ورودی به کارسوق، بچه‌های شهرستانی به خوبی موفق گردیده و بالاترین حدنصاب‌های ممکن را کسب می‌نمایند. همچنین خود را در دوره به خوبی نشان داده و فعال و پرنشاط در برنامه‌ها حضور قاطعی از خود به نمایش می‌گذارند.

دکتر شهبازی ریاست بسیج مهندسین صنعتی کشور با بیان اهمیت کادرسازی برای آینده اذعان داشت: برای اثربخشی در امور صنعتی کشور نیازمند نیروی انسانی در طراز انقلاب اسلامی هستیم. لازم است موضوع کادرسازی برای آینده کشور در دستور کار قرار گیرد. موتور محرک جامعه ما دانش آموزان و جوانان نخبه هستند.

شهبازی با بیان توضیحاتی در مورد مسابقات نوآوری‌های صنعتی ادامه داد: برگزاری مسابقات نوآوری‌های صنعتی با هدف تجاری سازی ایده‌های نوآورانه و همچنین هدایت و راهبری جامعه نخبه کشور به سمت تولید است.

دکتر اصغری جانشین سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور بیان داشت: سازمان بسیج مهندسین صنعتی در نظر دارد با برگزاری مسابقه نوآوری صنعتی چالش‌ها و مسائل کلیدی صنعت را کشف کرده و سپس با مشارکت دادن ظرفیت نخبگان اقشار دانشور بسیج، محققان، نوآوران و شرکت‌های دانش بنیان فعال در عرصه فناوری و صنعت کشور اقدام به برطرف ساختن آن‌ها با ارائه راهکار‌های میانبر نماید.

اصغری با بیان لزوم ورود جامعه دانش آموزان کشور به مسائل صنعت افزود: دانش آموزان نخبه می‌توانند از مسائل احصا شده در مسابقات نوآوری‌های صنعتی استفاده کرده و ایده‌های خود را برای رفع این مشکلات تشریح کنند. پژوهش‌های دانش آموزان در سراسر کشور جمع آوری شده تا به بحث گذاشته شوند. شعار محوری این حرکت " من و آینده ایران" خواهد بود.
 
ارسال نظرات