مخالفت حکومتهای جور و مستکبر در طول تاریخ با انبیاء و فرستادگان الهی و برنامه ریزی و انجام اقدامات فراوان اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی آنان سابقه تاریخی دارد.
کد خبر: ۹۰۶۵۹۳۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی پاسبان در گزارشی مفصل در باره «تلاش گسترده و بی امان هالیود برای جلوگیری و تعویق در زمان ظهور امام زمان(عج)» نوشت:مخالفت حکومتهای جور و مستکبر در طول تاریخ با انبیاء و فرستادگان الهی و برنامه ریزی و انجام اقدامات فراوان اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی آنان برای مخالفت و از بین بردن انبیاء و ائمه اطهار(ع) و شکست جریان و نهضت آنان و همچنین تلاش برای کشتن امام زمان(عج) و تلاش برای از بین بردن زمینه های لازم برای ظهور امام زمان که با هدف جلوگیری از قیام ایشان انجام می گرفت، سابقه تاریخی دارد که لازم به ذکر است در دوران کنونی نیز یک سلسله اقدامات گسترده فرهنگی، نظامی، اقتصادی و سیاسی و... به سرپرستی آمریکا با هدف ممانعت از ایجاد بسترهای لازم برای ظهور امام زمان(عج) در حال انجام است که در این نوشتار به تشریح بخشی از این تلاشها و اقدامات در حوزه فرهنگی و هنری که با مدیریت آمریکا و توسط هالیوود و با هدف تعویق در زمان ظهور امام زمان(عج) انجام شده و می شود؛ اشاره خواهد شد.

قبل از پرداختن به چگونگی تاثیرگذاری آمریکا هالیوود برای ممانعت و تعویق در زمان ظهور امام عصر(عج) (در حوزه فرهنگی و هنری) و بیان گوشه ای از جزییات اقدامات آنان در این خصوص؛ نیاز به توضیح و تبیین چند مسئله می باشد که در ادامه خواهد آمد.

نخست آنکه سنت الهی و نیز شیوه و نحوه عمل انبیاء و اهل بیت(ع) بیانگر آن است که هیچ گاه انبیاء و ائمه اطهار(ع) از "معجزه" برای نابودی دشمنان خویش و غلبه و پیروزی بر آنها استفاده نکرده اند. در واقع معجزه فقط برای اثبات صدق حقانیت و دعوت آنها می باشد و لاغیر. چرا که اگر بنا باشد که فرستادگان الهی به تنهایی و با استفاده صرف از معجزات بر دشمنان خویش غلبه و آنها را از میان بردارند؛ 2 مشکل پیش می آید. نخست آنکه در این صورت "جهاد" بی معنا می شود و خداوند متعال؛ با توجه به اینکه تمام دشمنان و مخالفان و موانع را به وسیله فرستاده خویش و با معجزه حل کرده است؛ در این صورت در روز قیامت به چه عملی از  اعمال بندگان پاداش دهد؟ و ثانیا در این صورت دوست از دشمن و مومن از منافق تمییز و مشخص نمی شود. به همین دلیل انبیاء و ائمه بزرگوار علیهم السلام با اینکه هم دشمنان و قاتلین خویش را به خوبی می شناختند و هم کسانی که علیه آنها در جامعه، جنگ روانی ایجاد می کردند و هم سایر دشمنان خویش را؛ با این حال نه برای حفظ جان خود و نه برای از بین بردن دشمنان خود در حوزه های مختلف؛ هیچ گاه از معجزه در این گونه موارد استفاده نمی کردند. همین قاعده در مورد امام زمان(عج) نیز صادق است. به عبارت دیگر  امام زمان(عج) نیز همین شیوه را در پیش می گیرد. البته ناگفته نماند ایشان از معجزه استفاده خواهند کرد اما استفاده از معجزه در جریان ظهور ایشان و نیز در زمان پس از ظهور ایشان تنها یک قسمت کوچک از کار می باشد و سنت الهی بر این است که روند امور و کارها باید کاملا به صورت طبیعی پیش رود.

نکته دوم اینکه بر خلاف تصور بسیاری از مردم که غیبت امام عصر(عج) را خواست خدا و همچنین زمان ظهور ایشان را نیز کاملا در اراده و خواست خدا می دانند باید گفت که این تفکر کاملا غلط می باشد و در روایات اهل بیت علیهم السلام؛ مقصر و عامل اصلی غیبت امام عصر(عج)، مردم و به ویژه شیعیان و ایضا وجود دشمنان خبیث و قدرتمند بر شمرده شده است. عدمه منا! در واقع خداوند متعال به هیچ وجه و حتی برای 1 ثانیه موافق در غیبت بودن امام زمان(عج) که مظهر رحمت الهی می باشد؛ نبوده و نیست و غیبت ایشان به دلیل آماده نبودن بسترها و زمینه های گوناگون است. به علاوه اینکه خداوند متعال بیشتر از همه خواهان ظهور ولی خویش می باشد لکن تنها و تنها هنگامی که شرایط و زمینه های لازم برای ظهور امام عصر(عج) توسط شیعیان بوجود بیاید؛ دستور به ظهور ایشان می دهد.

نکته سوم آنکه همانطور که قبلا اشاره شد؛ ظهور امام عصر(عج) کاملا تابع ایجاد زمینه ها و بستر های مختلف می باشد و نظر به اینکه دشمنان و مخالفان جریان حق نیز از این موضوع باخبرند، فلذا با تمام توان و استفاده از ظرفیتهای مختلفی که دارند تلاش می کنند که زمینه های لازم برای ظهور امام زمان(عج) در جهان ایجاد نشود و باید گفت یکی از این اقدامات دشمنان که سابقه بسیار طولانی و قدیمی دارد؛ جنگ فرهنگی و عملیات روانی است. باید گفت جنگ روانی و تبلیغات منفی علیه هر موضوع و یا علیه هر شخصیتی در هر سطحی انجام شود؛ اثرگذار خواهد بود. به عنوان نمونه در زمان صدر اسلام یک جنگ روانی گسترده و سنگین علیه امیرالمومنین(ع) انجام شد و نتیجه آن شد که امام علی(ع) به عنوان یک فرد بی نماز در میان جامعه مردم شمرده شد! با توجه به آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت که وقتی کار تبلیغاتی و جنگ روانی علیه شخصیتی همچون امام علی(ع) انجام گرفت و ایشان در اذهان عمومی تخریب و ترور شخصیت شدند؛ فلذا کار تبلیغاتی و جنگ روانی علیه هر موضوع و شخصیت دیگری همچون امام زمان(عج) نیز که دشمنان دانشمند و قدرتمندی دارد نیز موثر خواهد بود.

نکته چهارم آنکه دشمنی و انجام یک سلسله اقدامات نظامی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... توسط حکومتهای مستکبر بر علیه امام زمان(عج) سابقه تاریخی دارد که این اقدامات دشمنان از قبل از ولادت ایشان آغاز شده (و البته همچنان ادامه دارد)که برای آشنایی خوانندگان به بخش از اقدامات دشمنان در طول تاریخ اشاره می شود. باید گفت عصر امام حسن عسگری، عصر اختناق و فشار است چرا که هر 3 حکومت طاغوتی بنی عباس در عصر امام عسکری(ع) به شدت نسبت به ایشان حساس و احساس خطر می کردند چرا که تولد مهدى موعود به عنوان دوازدهمین امام با اوصافی چون: نهمین فرزند امام حسین(ع) چهارمین فرزند امام رضا(ع) و بسیار مشهور شده بود و مسلمانان و حتى حاکمان بنی عباس، بارها از زبان راویان و محدثان شنیده بودند و به خوبی مى دانستند که مهدی موعود واژگون کننده حکومت شاهان در صلب امام عسگري(ع) مي باشد و روزى فرزندى از ایشان به دنیا خواهد آمد که حکومت عدل و داد بر پا خواهد کرد و ضمن فرمانروایى بر شرق و غرب بنیاد ظلم را در جهان بر خواهد انداخت؛ فلذا آنچه در توان داشتند به کار گرفتند تا این وعده بزرگ الهى تحقق نیابد و در همین راستا بر فشارها و سخت گیرى هاى خود نسبت به امام حسن عسکرى(ع) مى افزودند و پيوسته و به شدت مراقب ایشان بودند، تا بتوانند از ولادت امام زمان(عج) جلوگیری و یا در صورت ولادت، ایشان را از بین ببرند(و البته تلاشهایی هم برای قتل امام عسکری انجام دادند)؛ که در همین راستا امام حسن عسگری(ع) اکثر حیات شریفشان(از سن 10 سالگی تا لحظه شهادت) تحت شدیدترین مراقبت‌ها در شهر سامرا و در یک کمپ نظامی بازداشت و تحت نظر بودند تا حدی که به ایشان لقب عسگری(عسکر به معنای لشگر و منطقه نظامی است) داده شده است. لازم به ذکر است که حکومت بنی عباس علاوه بر بازداشت امام حسن عسکری(ع)، جاسوسان و قابله هایی را تحت عناوین مختلف به خانه امام حسن(ع) می فرستاد تا از ولادت امام زمان(عج) مطلع و اگر ایشان را در خانه امام عسکری(ع) دیدند؛ نابودش کنند. سرانجام برخلاف برنامه ریزی‌ها و پیش‌گیری‌های دقیق و پی در پی حکومت بنی عباس؛ در یک شرایط رعب و وحشت و اختناق؛ امام زمان(عج) به دنیا آمد که باید گفت حکومت بنی عباس پس از ولادت امام زمان نیز درصدد یافتن و کشتن ایشان بود و حتی زمانی که امام حسن(ع) به علت مسمویت ناشی از زهر در آستانه شهادت قرار گرفت؛ خلیفه از این امر آگاه شد و بلافاصله به دستور وی گروهی از سران دولت و گروهی از پزشکان به منزل امام عسکری رفتند تا ضمن مداوای ایشان؛ اوضاع و شرایط را زیر نظر بگیرند و رفت و آمدها را به کنترل در بیاورند و اگر صحنه مشکوکی در رابطه با جانشینی و امامت پس از امام حسن عسگری(ع) دیدند، آن را گزارش کنند.

پس از شهادت امام عسکری(ع) نیز، مأموران خلیفه عباسی حرکت گسترده ای را برای کشتن امام زمان(عج) که تنها 5 سال داشتند؛ آغاز کردند و به منزل امام عسکری(ع) هجوم آورده و همه جا را تفتیش و تمامی خدمه وکارگران بیت امام عسکری و نیز خانواده ایشان را زندانی کردند و علاوه بر این، نیروهای حکومت در هر جا که احتمال وجود امام زمان(ع) را می دادند، حضور می یافتند. این تلاشها و اقدامات حکومت بر علیه امام زمان(عج) ادامه یافت تا اینکه سرانجام برای حفظ امام زمان(عج) از خطرها و فراهم نبودن زمینه های حضور و ظهور ایشان در جامعه؛ با قدرت و حکمت پروردگار، امام زمان(عج) از نظرها غائب شدند و دوران غضب الهی "غیبت" آغاز شد. با توجه به آنچه بیان شد، روشن می‌شود که انجام یک سلسله اقدامات گوناگون بر ضد امام زمان(عج) توسط حکومتهای ظالم، موضوع جدیدی نیست و سابقه دارد.  

 لازم به ذکر است در عصر حاضر نیز و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و بعد از تعیین " ظهور امام زمان(عج) " و " ایجاد زمینه های لازم برای ظهور امام زمان(عج) در سطح جهان" به عنوان هدف و ماموریت اصلی نظام جمهوری اسلامی، از سوی امام راحل(ره)؛ موضوع امام زمان(عج) و ظهور ایشان مورد توجه همگان و به خصوص روسا و نخبگان جهان قرار گرفت و به ویژه جریان استکبار به سرپرستی آمریکا و اسرائیل، به شدت حیثیث و هویت غیر الهی و ضد انسانی خود را در تعارض با این هدف بزرگ دیدند چرا که آمریکا و اسرائیل به خوبی می دانند با ظهور منجی عدالت گستر جایی برای حکام فاسد ظالم و جنگ طلب نخواهد بود و می دانند که اگر امام زمان(عج) ظهور کنند؛ روسای فاسد و ظالم کشورها را برکنار و آنها باید با صندلی قدرت و ثروت های میلیاردی  خداحافظی کنند و این یعنی کاووس آمریکا و اسرائیل! در واقع امام زمانی که ایران با تمام توان در حال ایجاد بسترهای لازم برای ظهور اوست؛ خواب را از چشم دولتهای مستکبر آمریکا ربوده و به همین دلیل و از همان ابتدا(1357) مبارزه و سقوط نظام زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) یعنی ایران به محور اصلی فعالیت دولتهای مختلف ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است و در این راستا دولتهای مستکبر آمریکا با استفاده از همه ظرفیت های خود تلاش همه جانبه و گسترده ای برای از بین بردن بردن انقلاب اسلامی انجام داده و می دهند و در واقع باید گفت از بین بردن زمینه های ظهور امام زمان(عج) در سطح جهان به محور اصلی فعالیتهای آمریکا تبدیل شده است و به بیان بهتر آمریکا رسالتی جز این نداشته و ندارد.

ارسال نظرات