خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به برخی از کمالات باید از داشته‎های خودش بگذرد، گفت: آمدن به زیارتگاه اهل بیت (ع) اگر با معرفت باشد جهاد در راه خدا محسوب می‎شود.
کد خبر: ۹۰۶۵۹۷۲
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه عزاداری‎های حرم مطهر رضوی که شامگاه شنبه با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه آثار و ثواب زیادی در مورد زیارت امام رضا (ع) نقل شده است، عنوان کرد: عبارت «نصرتی لکم معده؛ من آماده کمک به شما هستم» یکی از عباراتی است که در زیارت نامه‎های اهل بیت (ع) وجود دارد و ما نیز به عنوان یک زائر نباید از آن غافل شویم.

وی ادامه داد: وقتی حُر محضر مبارک سیدالشهدا (ع) رسید بعد از ابراز پشیمانی فقط به حضرت فرمود که من آماده کمک کردن به شما هستم، حضرت هم او را قبول کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وقتی زائر در حرم امام رضا (ع) به امام عرضه می‎دارد «من آماده‎ام تا به شما کمک کنم»، یعنی در مبانی دعای خویش از فردی بودن خارج و به سمت ولایت‎مداری حرکت کرده است، همین امر باعث نورانیت قلب وی می‎شود.

حجت الاسلام پناهیان ابراز کرد: وقتی با روحیه «نصرتی لکم معده» وارد حرم می‎شویم دیگر حرم را فقط از بُعد محل عبادت‎گاه و زیارت‎گاه بودن نگاه نمی‎کنیم، بلکه این مکان قدسی را پادگانی برای ولایتمداری، خودسازی و جهاد در راه خدا می‎یابیم.

وی تأکید کرد: مؤمنان برای کمک‎رسانی به اهل بیت (ع) به حرم ایشان مشرف شده تا با امام‎شان تجدید میثاق کنند، این حرکت مؤمنان نوعی جهاد در راه خدا به‎شمار می‎رود.

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به برخی از کمالات باید از داشته‎های خویش بگذرد تا به آن برسد، عنوان کرد: اگر در حرم امام رضا (ع) اجابت دعا می‎خواهیم ابتدا باید داشته‎های خود را به حضرت‎شان عرضه و از دعا‌های فردی عبور کنیم، همین فراز «نصرتی لکم معده» یعنی پرداختیِ ما به امام‎مان برای رسید تقرب الهی و کمال اخروی.
ارسال نظرات
پر بیننده ها