خبرهای داغ:
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین گفت:نقص فنی، عامل بروز سانحه خروج قطار مسافربری تهران –زنجان از ریل بود.
کد خبر: ۹۰۶۶۰۰۲
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، قدرت اله مهدیخانی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان، در خصوص سانحه خروج قطار مسافربری تهران-زنجان از ریل که عصر روز گذشته در حوالی ایستگاه راه آهن قزوین رخ داد گفت: به علت سرعت کم قطار، تنها 2 مورد آسیب دیدگی مختصر برای سرنشینان رخ داد که به صورت سرپایی درمان شدند.
وی ادامه داد: به فاصله کمی بعد از وقوع سانحه نیروهای امدادی مشتمل بر اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، پلیس و نیروی انتظامی و... با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران در محل حاضر شده و پس از آرام نمودن اوضاع ، مسافرین با قطار دیگری به مقصد فرستاده شدند.
وی افزود: حمل و نقل ریلی یکی از ایمن ترین سیستمهای حمل و نقل دنیا و کشور است که وقوع چنین رخدادهایی میتواند زنگ خطر و هشداری برای متولیان امر باشد.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین با تاکید بر لزوم توجه و رسیدگی بیشتر به بخش های فنی حمل و نقل ریلی بیان داشت:بنابر نظریه کارشناسان، نقص فنی در سوزن ریل موجب بروز این سانحه گردیده که علاوه بر معاینات فنی و تخصصی لوکوموتیو و واگنها و بروز رسانی تکنولوژی آنها،رسیدگی و سرکشی به ریلها و تقاطع ها خصوصا" در نواحی دور و حد فاصل ایستگاهها جهت برطرف کردن عیوب احتمالی و جلوگیری از بروز سوانح این چنینی بسیار با اهمیت و ضروری است.
1010/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها