ششمین اردوی راهیان نور دانش آموزی شهدای دریایی خلیج فارس استان هرمزگان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۶۶۰۰۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، صبح امروز مراسم افتتاحیه اردوی راهیان نور دانش آموزی شهدای دریایی خلیج فارس استان هرمزگان با حضور مسئول ارودیی و گردشگری سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، مسئول بسیج دانش آموزی و همچنین جمعی از مسئولین آموزش و پرورش بندرعباس در اسکله شهید حقانی برگزار شد.

علینژاد جانشین سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، در این مراسم، ضمن یادو خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس، عنوان کرد: راهیان نور یک سنت حسنه مهم برای فرهنگ سازی در جامعه است.

وی، تصریح کرد: نیاز امروز آشنایی جوانان با رشادت‌های دوران دفاع مقدس است.

جانشین سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب، گفت: راهیان نور یک حسنه بوده و در واقع از مهم ترین ابزار فرهنگ سازی در جامعه سنت حسنه راهیان نور است که در طول سال های اجرایی گذشته در عمل به این موضوع مهم پی برده ایم.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: همان طور که شهدا در دفاع مقدس خط شکن بودند امروز هم با تاسی از فرهنگ شهدا هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد.

علینژاد، یادآور شد: بازدید از مناطق جنگی  در انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ علی علی‌نژاد افزود: روایتگری راویان دفاع مقدس از رشادت‌ها و ایثار رزمندگان، بیان احکام شرعی و پاسخ به سوالات، تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای جزیره هرمز، حضور در یادمان شهدای گمنام، حضور در قلعه پرتغالی‌ها و نحوه آزاد سازی جزیره هرمز از برنامه‌هایی است که در سفر یک روزه برای دانش آموزان تدارک دیده شده است.
پارسال ۲ هزار و ۱۷۰ دانش آموز عازم راهیان نور دریایی شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش هرمزگان گفت: تا پایان سال ۵ هزار نفر به راهیان نور اعزام می‌شوند.
احمد مهرانی افزود: امسال ۲ هزار نفر به راهیان نور دریایی شهدای دریایی خلیج فارس و ۳ هزار نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در خوزستان اعزام می‌شوند.
وی گفت: هدف از اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی آشنایی آن‌ها با فرهنگ ایثار و شهادت است.


 

 

 

ارسال نظرات