مسئول بسیج مهندسین صنعت سپاه روح‌الله خبر داد

اجرای طرح «جهاد روشنایی» در استان مرکزی

مسئول بسیج مهندسین صنعت سپاه روح‌الله از اجرای طرح «جهاد روشنایی» در استان مرکزی به عنوان پایلوت کشوری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۶۰۴۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

مهدی لطیفی مسئول بسیج مهندسین صنعت سپاه روح‌الله در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ از اجرای طرح «جهاد روشنایی» در استان مرکزی خبر داد و گفت: طرح جهاد روشنایی با هدف توسعه نیروگاه‌های تولید برق خانگی با استفاده از پنل های خورشیدی، در مناطق کم برخوردار به همت بسیج مهندسین صنعت استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح در سطح استان مرکزی به عنوان استان پایلوت در کشور اجرایی خواهد شد و در نظر داریم تا پایان سال در قالب این طرح، در شهرستان‌های استان 30 نیروگاه 5 کیلووات ساعت خورشیدی را راه‌اندازی کنیم.

مسئول بسیج مهندسین صنعت سپاه روح‌الله تصریح کرد: با استفاده از نرژی خورشیدی که یک انرژی تجدیدپذیر است بخشی از انرژی مناطق محروم کشور را تامین خواهیم کرد.

لطیفی با تاکید بر اینکه در صورت موفقیت این طرح در سال آینده به عنوان یکی از طرح‌های ابلاغی و اعزامی بسیج مهندسین صنعت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به میزان اعتبارات تخصیص یافته به این طرح گفت: اعتبارات لازم برای اجرای این طرح از سوی بانک‌های عامل مهر اقتصاد ایران و انصار و همچنین بسیج سازندگی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی تامین می‌شود.

مسئول بسیج مهندسین صنعت سپاه روح‌الله خاطرنشان کرد: بسیج مهندسین صنعت در اجرای این طرح تنها کار شناسایی ونیازسنجی و معرفی افرادی که برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند را برعهده دارد و همچنین مباحث فنی این پنل‌های خورشیدی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار