معاون فرهنگی اجتماعی ستادعالی کانون های مساجد کشور با اشاره به توسعه کمی و کیفی کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، تصریح کرد: این کنگره از نظر علمی و فراگیری بسیار موفق عمل کرده است.
کد خبر: ۹۰۶۶۰۴۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از شبستان، سعید سعادتی، معاون فرهنگی اجتماعی ستادعالی کانون های مساجد کشور در حاشیه برگزاری هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)  ضمن قدردانی از همه کسانی که به صورت خودجوش و مردمی در برپایی کنگره هشتم همکاری داشتند به ویژه مسئولان استانی خاصه شخص آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان، گفت: این رخداد بسیار مهم و موثر فرهنگی معنوی هرساله نسبت به سال قبل از لحاظ کمی و کیفی در حال رشد بوده است.

 

وی با اشاره به عبور دامنه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از مرزهای استان هرمزگان، افزود: ویژه برنامه های این کنگره طی سال هشتم در رشته های مختلف پژوهشی، فرهنگی، هنری، علمی و ... علاوه بر 21 استان از ایران اسلامی، در بسیاری از کشورهای جهان با محوریت معرفی امام سجاد(ع)، صحیفه سجادیه و رساله حقوق در حال برگزاری است.

 

سعادتی، از ارتقای سطح علمی مقالات و حضور شخصیت های برجسته ملی نظیر آیت الله مقتدایی و اندیشمندان برجسته ای از کشورهای خارجی به عنوان توسعه کیفی کنگره نسبت به سال های گذشته نام برد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که بخش مردمی این رخداد نظیر تربیت حفاظ صحیفه و ترویج فعالیت های هنری مرتبط با معرفی امام سجاد(ع) و آثار ارزشمند آن حضرت از طریق شبکه مردمی کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در سال های آتی تقویت شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی ستادعالی کانون های مساجد کشور با اشاره به ظرفیت عظیم پیاده روی اربعین، تاکید کرد: دبیرخانه دائمی کنگره با اعزام مبلغین و راه اندازی موکب های مشترک با مردم عراق، می تواند از این فرصت برای تبیین پیام عاشورا، معرفی سیره امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه نهایت بهره را ببرد.

 

وی افزود: پیاده روی اربعین روبدادی بسیار مهم است و میلیون ها محب اهل بیت(ع) در این حرکت معنوی شرکت می کنند و با برنامه ریزی می توان به معرفی شخصیت سیدالساجدین و آثار با برکت آن حضرت پرداخت و پیام عاشورا را به گوش جهانیان رساند.

 

سعادتی، یکی از سیاست های ستادعالی را دنبال کردن بحث پیوند قرآن و عترت ذکر کرد و گفت: یکهزار و 500 خانه نور در زمینه قرآن و عترت در سطح مساجد کشور فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به ارائه آموزش به 200 خواهر و 200 برادر مربی خانه های نور طی سال جاری در زمینه های مفاهیم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، عنوان کرد: از سال آینده شاهد ترویج برنامه هایی در زمینه مفاهیم با محوریت قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در سطح خانه های نور کانون های مساجد خواهیم بود.

 

گفتنی است؛ هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) امروز چهارشنبه(11 مهر) مصادف با 23 محرم با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان از سوی دبیرخانه کانون های مساجدهرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و به میزبانی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد

ارسال نظرات