خبرهای داغ:
بخشدار بسطام:

فرهنگ کتاب خوانی ارتقا یابد

بخشدار بسطام گفت: کتاب برای تمام نسل‌ها ماندگار است و تلاش کنیم تا فرهنگ کتاب خوانی ارتقاء یابد.
کد خبر: ۹۰۶۶۲۱۲
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی باقری در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش بسطام در سالن جلسات کتابخانه عمومی بسطام در سخنانی اظهار کرد: کتاب همیشه ماندگار است وبرای همیشه نیاز انسان به آن احساس خواهد شد.
بخشدار بسطام افزود: امروزه با توجه به فعالیت فضا‌های مجازی، استقبال از کتاب کم رنگ شده است وباید با شیوه‌های جدید درجهت بالا بردن سطح کتاب خوانی درجامعه تلاش شود.
وی تصریح کرد: اگر انگیزه کتابخوانی به ویژه دردانش آموزان تقویت شود، درآینده شاهد جامعه‌ای با رشد فرهنگی بالا روبرو خواهیم بود.
بخشدار بسطام ادامه داد: با تنوع کتاب می‌توان میل ورغبت جامعه به ویژه جوانان ونوجوانان را به کتاب بیشتر شود.
وی تصریح کرد: فعالیت درحوزه فرهنگ بسیار سخت است، ولی دراین حوزه کار جهادی، تلاش مستمر، عشق وعلاقه می‌تواند فرهنگ جامعه را توسعه دهدوراه‌های دشوار را سهل وآسان کند.
باقری گفت: خدمات خوبی درحوزه کتاب وکتاب خوانی بخش بسطام انجام شده است که از متولیان حوزه کتاب به ویژه مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود قدردانی میکنیم.
جانشین اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در این نشست گفت: کتابخوانی باید ازجامعه کوچک که خانواده است شروع شود و با توجه به اینکه فرزندان ما نیمی از وقت خود را بعد از خانواده در مدارس به سر می‌برند نمی‌توان از نقش چشمگیر مدارس و آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی چشم‌پوشی کرد.
رضا مهدیان گفت: آمادگی کامل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود درجهت ترویج کتاب وکتاب خوانی با تمام دستگاه‌ها به ویژه اداره کتابخانه عمومی شاهرود را اعلام میکنیم.
در بخش بسطام ٥ کتابخانه با ٢٩٠٠ نفر عضو فعالیت دارند
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود به جشنواره کتابخوانی ملی رضوی اشاره کرده و گفت: افراد مختلفی در رده‌های سنی کودک، نوجوان، جوانان و بزرگسالان بصورت مکتوب، اینترنتی و برخط به شکل انفرادی و خانوادگی در این مسابقه شرکت کردند.
سید ابراهیم موسوی یکی از اهداف این جشنواره را آشنایی بیشتر اقشار مختلف جامعه با سیره عملی زندگانی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع) برشمرد که می‌تواند الگوی مناسب زندگی درعصر حاضر باشد.
وی افزود: دربخش بسطام ٥ کتابخانه فعالیت داشته که ٢٩٠٠ نفر عضو این کتابخانه‌ها می‌باشند.
موسوی گفت: در این بخش بیش از ٣٠ هزار جلد کتاب جهت استفاده علاقه‌مندان به حوزه کتاب وکتاب خوانی وجود دارد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود افزود: ٣ انجمن دربسطام فعالیت دارند که میانگین ماهیانه جلسات مختلفی برگزار میکنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها