خبرهای داغ:
در جلسه ستاد اربعین استان قم مطرح شد

خدمت رسانی ۵۷ موکب قم به زائرین اربعین/ ثبت نام برای ویزای عراق در ۶۲ دفتر زیارتی

در جلسه ستاد اربعین استان قم گزارشی از وضعیت آمادگی موکب‌های استان قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین ارائه شد.
کد خبر: ۹۰۶۶۲۳۲
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
خدمت رسانی ۵۷ موکب قم به زائرین اربعین/ ثبت نام برای ویزای عراق در ۶۲ دفتر زیارتی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه ستاد اربعین استان قم عصر امروز در سالن اجتماعات هتل شاهد برگزار شد.

یونس عالی پور در ابتدای این جلسه با اشاره به زیارت اربعین اظهار کرد: این مراسم یک برنامه مردمی است و روز به روز شاهد شور بیشتر مردم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین هستیم، توطئه‌های دشمن برای ضربه زدن به زیارت اربعین شکست خورد.



ثبت نام برای ویزای عراق در ۶۲ دفتر زیارتی قم

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که برنامه‌های ما برای زیارت اربعین به صورت مشترک با عراقی‌ها اجرا شود، مردم عراق کمپین‌هایی را برای خدمت رسانی به زائرین ایرانی اربعین شروع کرده و اتوبوس داران عراقی آمادگی خودشان را برای انتقال زائرین ایرانی اعلام کردند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: ۶۲ دفتر زیارتی در استان کار ثبت نام را برای صدور ویزا برای زائرین اربعین در قم شروع کردند، البته میزبان اصلی زائرین اربعین مردم عراق هستند.



خدمت رسانی ۵۷ موکب قم به زائرین اربعین

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین احمدی در ادامه این جلسه با اشاره به مشارکت مردم استان قم در خدمت به زائرین اربعین اظهار کرد: این استان ۵۷ موکب در مراسم اربعین دارد که این موکب‌ها در مناطق مختلف ایران و عراق به زائرین اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که حدود ۸ هزار خادم در موکب‌های استان قم در زیارت اربعین خدمت رسانی کنند و به تعدادی از این خادمان ویزای رایگان داده می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان قم افزود: امسال به بازرسی از موکب‌های استان خواهیم پرداخت تا مشکلات احتمالی موکب‌های قم در سال آینده برطرف شود، امسال علاوه بر مبلغین مرد، ۱۸ مبلغ زن در موکب‌های استان در زیارت اربعین حضور خواهند داشت.



اسکان زائرین توسط قرارگاه اربعین قم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین عسکری با اشاره به حضور زائرین اربعین در شهر قم اظهار کرد: سال گذشته در ایام زیارت اربعین ده‌ها هزار زائر به این شهر آمدند و باید مردم قم وارد عرصه خدمت رسانی به خود این زائرین در قم شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر در قرارگاه اربعین قم اسکان پیدا کردند ادامه داد: قرارگاه اربعین از پنجم ماه صفر در شهر قم فعال می‌شود و فعالیت این قرارگاه تا پایان ماه صفر ادامه پیدا می‌کند، قرارگاه اربعین به زائرین اربعین از کشور‌های مختلف در شهر قم خدمت رسانی کرد.

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قم افزود: دشمنان پول‌های زیادی هزینه می‌کنند تا بین زائرین ایرانی و زائرین عراقی در زیارت اربعین اختلاف ایجاد کنند، موکب‌های تلفیقی بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها در زیارت اربعین موفق خواهند شد.

حسین امیری قمی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم در این جلسه با اشاره به وضعیت اسکان زائرین اربعین در شهر قم اظهار کرد: شاهد اسکان این زائرین در اماکنی همچون مصلای قدس و صحن جواد الائمه (ع) در حرم حضرت معصومه (س) خواهیم بود.

سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در ادامه این جلسه گفت: هر سال تعدادی از دانشجویان و نیرو‌های شهرداری قم نسبت به نظافت تعدادی از عمود‌ها در مسیر نجف به کربلا می‌پردازند، همچنین شهرداری قم سال گذشته ۵۸ تعداد دستگاه اتوبوس را برای جابه‌جایی زائرین به شهر مهران اعزام کرد.

استقرار کنسولگری عراق در قم

مهدی صالحی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به ثبت نام زائرین اربعین در استان قم اظهار کرد: کنسولگری عراق امسال طبق معمول سال‌های گذشته در شهر قم استقرار پیدا می‌کند و عملیات صدور ویزا توسط این کنسولگری از روز ۱۵ مهرماه شروع می‌شود، ثبت نام برای صدور ویزا تنها از طریق سامانه سماح است.

مدیرکل حج و زیارت استان قم ادامه داد: امسال بیمه ایران بیمه زائرین اربعین را با مبلغ ۱۵ هزار تومان متقبل شده است. امسال هزینه ویزای عراق برای زائرین اربعین ۳۷۷ هزار تومان است و دفاتر مسافرتی حق دریافت ارز اعم از دلار یا یورو از زائرین ندارند.

لزوم ادغام موکب‌های قم در یکدیگر

سید مهدی صادقی در بخش پایانی جلسه شرایط کنونی را شرایط حساسی دانست و تصریح کرد: دشمنان به دنبال از بین بردن وحدت میان ملت ایران و ملت عراق هستند، مدیران موکب‌ها باید به توصیه‌های امنیتی در زیارت اربعین دقت داشته باشند.

وی ادامه داد: بر عدم افزایش موکب‌های استان قم در زیارت اربعین تاکید داریم، موکب‌های استان در یکدیگر تلفیق شوند تا شاهد افزایش کیفیت ارائه خدمات توسط موکب‌های قم در زیارت اربعین باشیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: اگر مدیران استان کاری بتوانند برای موکب‌های قم انجام بدهند، قطعا انجام خواهند داد و از فعالیت این موکب‌ها حمایت می‌کنند، البته این حمایت به صورت مالی نخواهد بود، چون ردیف بودجه‌ای در این خصوص وجود ندارد.
ارسال نظرات