با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۶۳۷۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، صبح امروز با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین جمعی از مسئولین کشوری و لشکری ، مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم طی حکمی از سوی سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرهنگ اباذر سالاری به عنوان فرمانده جدید سپاه امام سجاد(ع) در استان هرمزگان معرفی شد و از زحمات و تلاش بی وقفه سردار رضا ترابی فرمانده سابق سپاه امام سجاد(ع) تقدیر و تشکر شد.

فرمانده سپاه پاسداران در مراسم عنوان کرد: دشمنان با تمام هجمه ها و برنامه ریزی ها به لطف اتحاد میان نیروهای مسلح موفق به ایجاد ناامنی در کشور نشده اند، امنیت امروز ایران مثال زدنی است.

 وی، تصریح کرد: تا کنون ملت ایران با تحمل سختی های داخلی و خارجی در تمام عرصه ها موفق بوده است و این پیروزی ها در تمامی عرصه ها نصیب ملت ما شده است.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه راهی که در پیش گرفته ایم راه امام حسین است، اظهارداشت: نیروهای سپاه به عنوان فرزندان انقلاب، وظیفه حفظ انقلاب و ارزشهای آن را بر عهده داریم و بسیج و بسیجیان، پاسداران غیرموظف انقلاب هم وظیفه دفاع از آرمانهای انقلاب را دارند.

وی افزود: در کشور درصد زیادی از مردم حاضر نیستند دینشان و معنای واقعی شیعه را با هیچ چیز دیگر معامله کنند. علیرغم مشکلات داخلی که برخی از این مشکلات و گلایه مردم به حق است اما باز هم این مردم حاضر به معامله با دشمنان انقلاب و اسلام نیستند.

سرلشکر جعفری با اظهار اینکه سپاه پاسداران وظیفه حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد:  بسیج و سپاه وظیفه سنگینی را در ابعاد دفاعی و نظامی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و تمامی عرصه ها در قالب جنگ نرم و دفاع از انقلاب دارد. دشمن در حال توطئه و جنگ نرم است و سپاه وظیفه مقابله با این جنگ نرم را دارد.

وی با اشاره به  فعالیت های سپاه در عرصه های سازندگی و اجتماعی، بیان داشت: با رهنمود مقام معظم رهبری 8 طرح بزرگ راهبردی با هدف مشارکت مردم در سپاه و بسیج آغاز شده است. سپاه در کنار مردم است و با اجرای طرح های مردم محور سعی در افزایش مشارکت مردم برای حل مشکلاتشان داریم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه هرمزگان استانی فعال، مهم و استراتژیک است و بندرعباس شهری الگو برای وحدت و همدلی مردم و مسئولان در کشور است بیان داشت: مسئولان و شیعه و سنی با وحدت و همدلی و تلاش و کوشش در راستای اعتلای نظام و اهداف جمهوری اسلامی در حال تلاش و کارند، امروز شاهد اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی و اسلام عزیز هستیم و این مهم بدون معجزه انقلاب اسلامی و ایستادگی و مقاومت آگاهانه همراه با بصیرت و ایمان ملت ایران اسلامی محقق نمی‌شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام سابقه نداشته است که نظامی با الگو گیری از قرآن و حکومت صدر اسلام بر مبنای ولایت‌فقیه و حکومت ولایی در یک کشور حاکمیت داشته باشد، عنوان کرد: در مقاطعی از تاریخ تفکر شیعی و اسلامی حاکم بوده اما حاکمیتی که بر پایه ولایت‌فقیه و تحت نظر ولی‌فقیه و اسلام باشد، سابقه نداشته است آن‌هم در عصر فعلی که دوران مادی‌گرایی، مبارزه با دین و توحید است و مخالفت‌هایی با اسلام و اسلام‌گرایی صورت می‌گیرد.

سرلشکر جعفری با اشاره به اجرای طرح محله محور در بندرعباس، اضافه کرد: برای اولین بار در کشور در شهر بندرعباس طرح مشارکت های مردمی برای حل مشکلات با ایجاد قرارگاه ها و اماکن اجتماعی آغاز شده است، در این طرح مردم با مشارکت سپاه و بسیج برای حل مشکل محلات خود اقدام می کنند. امیدواریم این طرح الگویی برای اجرای سایر طرح ها در کشور شود. در این 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اسرائیل، آمریکا و آل سعود تلاش های زیادی برای ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی ایران کرده اند که با تلاش نیروهای مسلح و امنیتی کشور این توطئه ها و تلاش های تروریستی دشمنان خنثی شد و برخی برای مردم بازگو شد و برخی عنوان نکردیم. اما این را بدانید این اقتدار و امنیت امروز در جمهوری اسلامی ایران مرهون رهنمودهای مقام معظم رهبری و اتحاد میان نیروهای مسلح است.

ارسال نظرات