فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

هرمزگان مبتکر طرح تحول محلات/۸ طرح اعتلای بسیج با رهبرد خدمت به مردم در دستور کار سپاه است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وجود مشکلات و کاستی ها، بر پذیرفتن مشکلات و تلاش در راستای حل آن تاکید کرد و گفت: سپاه هشت طرح اعتلای بسیج با محوریت و راهبرد خدمت به مردم و مشارکت دادن مردم در خدمات اجتماعی را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۹۰۶۶۳۸۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری شبستان ، سردار سرلشکر پاسدار «محمد علی جعفری» ،در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، به ویژگی های منحصر به فرد استان هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تجاری و اقتصادی این استان مردمانی از استان ها و شهرهای مختلف کشور و همچنین به علت استراتژیک بودن آن نیروهای مسلح اعم از رده های مختلف ارتش و سپاه و نیروی انتظامی در هرمزگان حضوردارند.

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، وحدت و همدلی مردم و مسئولان در استان هرمزگان را مثال زدنی دانست و تاکید کرد: باید قدر این موقعیت را بدانیم و با تلاش و کوشش در راستای اعتلای هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

 سردار لشکر پاسدار جعفری، در ادامه شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران را اتفاقی بی نظیر برشمرد و اظهار کرد: برای نخستین بار در تاریخ اسلام و در دوره ای که اوج مبارزه با ادیان توحیدی و مخالفت با اسلام گرایی است، نظامی با الگو گرفتن از قرآن و حکومت صدر اسلام بر مبنای ولایت‌فقیه در ایران اسلامی شکل گرفت.

 وی، با بیان اینکه دشمنی، دشمنان اسلام از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز شد، اظهار کرد: امروز این دشمنی بر همه مردم ما آشکار شده است و امسال در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، تهدیدها و توطئه دشمنان به اوج خود رسیده است و تجمیع همه عرصه‌های دشمنی علیه ایران اسلامی را شاهد هستیم.

 فرمانده سپاه پاسداران، با یادآوری اینکه اگر با دقت نگاه کنیم و زوایای پنهان و مؤلفه‌های اصلی موفقیت را بررسی قرار دهیم، درخواهیم یافت که جبهه مقابل(نظام سلطه و استکبار) که با انقلاب اسلامی درافتاد، دائم در حال شکست در عرصه‌های مختلف دفاعی، سیاسی و ... است.

 وی، از جنگ اقتصادی و تحریم ها به عنوان آخرین حربه دشمن علیه ملت ایران اسلامی یاد کرد و با استناد به فرمایشات چند روز پیش رهبر معظم انقلاب(حفظه الله)، افزود: ملت ما با ایستادگی، مقاومت، بصیرت و درایت این حربه آخرین دشمن را نیز به شکست منجر می‌کنند.

 جعفری، با بیان اینکه بزودی شاهد آخرین شکست حربه دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود، تصریح کرد: ملت ایران این راهی را که انتخاب کرده‌ باتوکل به خداد و با قدرت ادامه خواهد داد.

 وی، ادامه داد: همه باید بدانید که این راه طولانی و پرخطر، همراه با سختی و البته شیرینی‌های موفقیت و پیروزی توأم است.

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه فلسفه اسلام و تشیع و درسی که از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) می‌گیریم این است که باید یاریگر دین خدا باشیم و این وظیفه هر فرد با ایمانی است، بیان کرد: انقلاب اسلامی این کار را دنبال می‌کند و در حال انجام‌وظیفه یاری‌کردن دین خدا است.

 وی، در بخش دیگری از سخنان خود از پاسداری و حفظ انقلاب و دستاوردهای آن به عنوان رسالت مهم سپاه و بسیج نام برد و عنوان کرد: بسیج و بسیجیان و هرکسی که دل در گرو انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارد، باید در برابر این وظایف احساس مسئولیت کند.

 سردار جعفری، با اشاره به وجود برخی از مشکلات و نارضایتی ها در کشور، تصریح کرد: با وجود مشکلات و برخی نارضایتی‌ها به‌حق، مردم ما حاضر نیستند دین و معنای واقعی شیعه را با هیچ‌چیز دیگر را معامله کنند.

 وی، با تاکید بر اینکه مسئولین در بخش‌های مختلف وظیفه خدمتگزاری خالصانه و توجه به مردم را باید روز به روز بیشتر کنند، افزود: تلاش خود برای استمرار عدالت اجتماعی و توجه به محرومین و مستضعفین به عنوان وظیفه اصلی خود بیشتر کنند.

 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنین با بیان اینکه بسیج و سپاه وظیفه سنگینی در ابعاد دفاعی، امنیتی، مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و جنگ نرم بر عهده دارد، گفت: امروز در جنگ نرم وظیفه سختی بر دوش همه ما به ویژه سپاه و بسیج است.

 وی، از سازماندهی و نقش آفرینی سپاه و بسیج در عرصه های مختلف به عنوان نقش آفرینی مردم در اداره کشور یاد کرد و افزود: نقش آفرینی مردم هنوز به سطح مطلوب خود نرسیده است و باید تلاش شود تا این نقش آفرینی روز به روز بیشتر شود.

 جعفری، با اشاره به اینکه سپاه هشت طرح اعتلای بسیج با محوریت و راهبرد خدمت به مردم و مشارکت دادن مردم در خدمات اجتماعی را در دستور کار دارد، اظهار کرد: اولین مرکز سازماندهی و جلب مشارکت مردم برای حل مشکلات جامعه در قالب طرح قرارگاه های تحول محلات در استان هرمزگان راه اندازی شد.

 وی، افزود: این طرح ایده ابتکاری فرمانده جوان سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان است که باید الگویی برای استان ها و شهرهای سراسر کشور باشد.

 فرمانده سپاه پاسداران، همچنین به ویژگی های سپاه اشاره و اذعان کرد: گاهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارتش‌های سایر دنیا مقایسه می‌شود، درحالی‌که وظیفه سپاه علاوه بر وظایف و مأموریت‌های نظامی و امنیتی، ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و عمق‌بخشی داخلی انقلاب اسلامی است.

 وی، با اشاره به عمر 10 ساله شکل گیری سپاه های استانی، سازماندهی و ارتباط گیری با مردم در راستای تشکیل ارتش 20 میلیونی را ازجمله رسالت های مهم سپاه های استانی ذکر کرد.

 جعفری، همچنین به نقش آفرینی مردم در قالب نیروهای بسیجی در عرصه های مختلف امنیتی و دفاعی اشاره کرد و گفت: این نقش آفرینی تا کنون در عرصه دفاع برای مردم ما ثابت شده است.

 وی، با اشاره به رخ دادن اتفاقاتی نظیر دی ماه سال 96 و حادثه تروریستی اهواز در کشور، اظهار کرد: همه این اتفاقات با برنامه‌ریزی منافقین و سلطنت‌طلبان، آمریکایی‌ها، رژیم اسرائیل کودک کش و رژیم خائن آل سعود رخ داد و برنامه‌ریزی وسیعی برای ایجاد نا امنی در کشور ما را دارند اما اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی این توطئه ها را خنثی می کند.

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اما با وجود هجمه و برنامه‌ریزی که همه دشمنان انقلاب اسلامی انجام می‌دهند، امنیت امروز ایران مثال‌زدنی است.

 وی، افزود: در عرصه دفاع و امنیت مشکلی نداریم اما در عرصه جنگ نرم، جنگ رسانه‌ای، اطلاعاتی، فرهنگی، شناختی و اقتصادی باید تلاش بیشتری به خرج دهیم و در حال آماده شدن و کسب تجربه برای مقابله با برنامه‌های دشمنان هستیم.

 جعفری، گفت: اگر با چشم بصیرت دقت کنیم، در خواهیم یافت که در وضعیت فعلی به توفیقات بسیاری در عرصه‌های مختلف دست‌یافته‌ایم و اگر هر کشوری جز ایران اسلامی بود امروز از پای درآمده بود.

 وی، در بخش پایانی سخنان خود به علت جابه‌جایی فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: عمل به مصوبه مجلس در جهت منع به‌کارگیری بازنشستگان و میدان دادن به جوانان ازجمله این دلایل است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار