خبرهای داغ:
وارثی گفت: طرح یک وعده غذای گرم جهت پیشگیری از آسیب‌های وارده به رشد کودکان با هدف دریافت غذای سالم و مغذی و کمک به بهبود تغذیه و آموزش کودکان 3 الی 6 سال نیازمند در مناطق محروم روستایی و حاشیه‌نشین اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۶۳۹۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قزوین، علیرضا وارثی در آئین افتتاح طرح تامین یک وعده غذای گرم که به مناسبت هفته کودک برگزار شد، بیان کرد: همزمان با هفته کودک برنامه‌های متنوعی از سوی سازمان بهزیستی استان تبیین شده است که طرح تامین یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک حاشیه‌نشین یکی از این برنامه‌ها می باشد.
 
وی گفت: اجرای این طرح به صورت مداوم از سالیان گذشته در مهدهای کودک استان اجرا می شد و امروز با تداوم و جدیت بیش از پیش اجرا خواهد شد.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین ضمن اشاره به هدف اجرای این طرح اظهار کرد: طرح یک وعده غذای گرم جهت پیشگیری از آسیب‌های وارده به رشد کودکان با هدف دریافت غذای سالم و مغذی و کمک به بهبود تغذیه و آموزش کودکان 3 الی 6 سال نیازمند در مناطق محروم روستایی و حاشیه‌نشین اجرایی می‌شود که امروز مهدکودک باران در روستای آقابابا میزبان برگزاری افتتاحیه طرح می‌باشد.
 
وی افزود: بر همین اساس و جلسات کارشناسی که در اداره کل بهزیستی و با حضور کارشناسان امر انجام شد تلاش ما این است بحث‌های آموزشی همچون نوع غذای مناسب، غنی سازی تغذیه و رفع سوءتغذیه را به افرادی که در مناطق کم بهره زندگی می‌کنند ارائه دهیم چرا که مدیران آینده کشور باید نسلی سالم و پویا باشند.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: آنچه بدنه خدمت رسانی کشور را تشکیل می دهد وجود یک جسم سالم است که موجب ارائه خدمات ارزشمند و هوشمندانه‌ به مردم می‌شود.
 
 
 
اجرای طرح یک وعده غذای گرم در ۱۵ مهدکودک شهرستان بمدت ۱۲۰ روز
 
در ادامه فرهاد اکبرشاهی رئیس بهزیستی شهرستان قزوین ضمن اشاره به اعتبارات این طرح عنوان کرد: در سال گذشته 328 میلیون تومان اعتبار به طرح تامین یک وعده غذای گرم در مهد‌های کودک استان تخصیص یافت.
 
وی افزود: با تخصیص این اعتبار طرح یک وعده غذای گرم در 320 روز اجرایی شد و به ازای هر کودک مبلغ 2000 تومان پرداخت ‌شد که این مبلغ در سالجاری به دوهزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته است.
 
 
رئیس بهزیستی شهرستان قزوین  اضافه کرد: این طرح در ۲ منطقه حاشیه شهری و 15 روستا در راستای رفع کمبودهای تغذیه ای و کمبود ویتامین در بین کودکان اجرا می‌شود. 
 
اکبرشاهی خاطرنشان کرد: چرا که تغذیه در دوران کودکی امری مهم است و رشد جسمی و روانی کودکان باید در کنار آموزش‌های دینی، قرآنی، آموزشی و تفریحی مورد توجه قرار گیرد.
 
وی در پایان افزود: طرح تامین غذای گرم از اول آبان ماه سالجاری به مدت 120 روز در 15 مهدکودک شهرستان قزوین اجرایی می‌شود.
1010/\30/f

ارسال نظرات
پر بیننده ها