خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: فکر می کنم بعضا دوستان ما تلقی درستی از پدافند عامل ندارند این در حالی است که مجموعه اقداماتی که برای پدافند غیرعامل لازم است، باید در شرایط عادی و در زمان آرامش طراحی و برنامه ریزی شودتا در زمان دشوار آن ها را به کار ببریم.
کد خبر: ۹۰۶۶۴۶۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در جلسه شورای پدافند غیرعامل که با محوریت تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل تشکیل شد گفت: با همه تاکیداتی که مجموعه نظام برای رعایت پدافند غیرعامل دارند به نظر می رسد برخی دستگاه ها و مدیران این موضوع را جدی نگرفته اند.
آشناگر افزود: فکر می کنم بعضا دوستان ما تلقی درستی از پدافند عامل ندارند این در حالی است که مجموعه اقداماتی که برای پدافند غیرعامل لازم است، باید در شرایط عادی و در زمان آرامش طراحی و برنامه ریزی شودتا در زمان دشوار آن ها را به کار ببریم.
وی با بیان اینکه این گونه نباشد که جلسه بگذاریم و مصوبه بگیریم ولی اجرا نکنیم گفت: سال گذشته دستگاه ها می توانستند از محل اعتبارات بخشی را برای پروژه های پدافند غیر عامل در نظر بگیرند که به نظر می رسد کارهای انجام شده برای پروژه های بزرگی نبوده است.
 
این مسئول سیاسی در ادامه با اشاره به اظهارات مدیرکل دامپزشکی استان مبنی بر اینکه تاکنون موردی از آنفلوانزای پرندگان در قزوین مشاهده نشد، تاکید کرد: سال گذشته آنفلوانزا 400 میلیارد ریال به مرغداران استان خسارت وارد کرد در حالی که با آموزش های صحیح می توانستیم با هزینه های بسیار اندک، از چنین حجم خساراتی جلوگیری کنیم.
به گفته آشناگر، در کنار مبارزه با آنفلوانزای پرندگان، در تعیین و تکلیف بازار پرندگان قزوین نیز باید هرچه زودتر اقدام های لازم و جدی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در قضیه انتقال این بازار به مکان جدید در عمل با دانشگاه علوم پزشکی به چالش برخوردیم، افزود: با توجه به اینکه مسئولان این دانشگاه در جریان انجام فرایند این انتقال بوده اند، اکنون که کارهای لازم برای انجام این کار به سرمایه گذار سپرده شده، اعلام داشته اند که نزدیکی این مکان با شیرینی پزی برخلاف مقررات بهداشتی است.
وی ادامه داد: در شرایطی که دولت برای انتقال بازار پرندگان از بیت المال هزینه کرده باید چنین مسایلی در کمترین و سریع ترین زمان ممکن حل و فصل شود.
آشناگر اضافه کرد: بازار پرندگان یکی از کانون های احتمالی آنفلوانزا است که نه تنها در انتقال بیماری به پرندگان، بلکه به مردم نیز بسیار موثر بوده و از این رو هر چه سریع تر باید برای این مساله چاره اندیشی شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به سخنان طرح شده از سوی یکی از اعضای شورای پدافند غیرعامل مبنی بر وجود بیماری های نوپدیدی چون تب دنگ، چیکونگونیا و زیکا در کشورهای مختلف جهان، گفت: با توجه به احتمال انتقال چنین بیماری هایی از راه مسافرت ها علاوه بر تمهیداتی که در مبادی ورودی و خروجی کشور برای کنترل و پیشگیری از بیماری ها وجود دارد، می توان با توجیه و آموزش مجموعه های گردشگری و تورهای مسافرتی زمینه آگاه سازی مسافران را نیز فراهم کرد.
آشناگر در ادامه بر همکاری برخی دستگاه مانند شهرداری، ارتش و اداره راه جهت انتقال بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ایام اربعین به مناطق غرب کشور تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به خبرهای منتشر شده در خصوص مسمومیت مشروبات الکلی در سطح کشور، خواستار کنترل جدی از سوی دستگاه های مسئول در این استان شد.
 
معاون استاندار در خصوص برنامه های دستگاه ها برای هفته پدافند غیرعامل گفت: برنامه های هفته پدافند غیرعامل را به سمت کارهای لازم و ضروری تر سوق دهیم،برخی برنامه ها صرفا برای رفع مسئولیت و تکلیف است لذا  انجام مانورها و تعمیم آموزش به مردم تاکید داریم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها