خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی:
فولادگر با اشاره به اینکه در آئین نامه جدید این قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتر را با شعاع هوایی نیز تعریف می کنند گفت: استانهای قم و سمنان شامل این قانون هستند و بنا شد از طریق شورای گفتگو استان و‌مسوولان استانی این موضوع با دولت مطرح شود چرا که اختیار تغییر قانون با دولت است اما ما نیز با کمک نمایندگان استان این موارد را پیگیری خواهیم‌ کرد.
کد خبر: ۹۰۶۶۴۷۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که ظهر امروز با حضور نماینده استان ارومیه، زرآبادی نماینده مجلس شورای اسلامی استان، منوچهر حبیبی و جمعی از مدیران دستگاهها و بخش خصوصی در سالن جلسات دفتر استانداری برگزار شد با اشاره به قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتر که استانهای قم و سمنان را شامل می شود بیان کرد: در ماده ۱۳۱ و ۱۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم، این قانون را اصلاح کردیم به نحوی که معافیتهای مالیاتی برای تولید کنندگان ایجاد شد که این امر در راستای حمایت از تولید و تصویب قانون های مناسب برای جذب تولید کننده بود. 
 
وی با اشاره به اینکه در آئین نامه جدید این قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتر را با شعاع هوایی نیز تعریف می کنند گفت: استانهای قم و سمنان شامل این قانون هستند و بنا شد از طریق شورای گفتگو استان و‌مسوولان استانی این موضوع با دولت مطرح شود چرا که اختیار تغییر قانون با دولت است اما ما نیز با کمک نمایندگان استان این موارد را پیگیری خواهیم‌ کرد. 
 
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: دولت این آیین نامه را تایید کرده و براساس آئین نامه شعاع هوایی، دو استان قم و سمنان از پرداخت مالیات منع شده اند و طبعا اصلاح و تصویب این آئین نامه نیز با هیات وزیران و دولت بوده و استاندار نمی تواند در این امر ورود یابد.
 
فولادگر با اشاره به معافیت مالیاتی برای نرخ اوراق خزانه تصریح کرد:
یکی از دلایل تصویب بند واو تبصره ۵ بودجه در بحث تهاتر، کمک به تولید و پیمانکاران و مطالباتی است که این بخش از دولت دارد و این در حالی است که این مطالبات با تاخیر انجام می شود. امسال بودجه ای بیشتری به  این بخش اختصاص یافت تا در جایی که دولت به کسی بدهکار است تهاتر انجام شود.
 
وی در بحث افزایش اختیارات استانداری اضافه کرد: با توجه به کارگروههای تسهیل و رفع موانع که در استانها وجود دارد که براساس مصوبات هیات وزیران تشکیل شده، کار این ستاد شناسایی مشکلات بخش تولید و تصمیم‌گیری در جهت رفع آنها می باشد.
 
فولادگر عنوان کرد: با توجه به مصوبات جدید اختیارات، دو ماده به قانون رفع موانع تولید الحاق شده که اختیارات این هیات بیشتر شده و ریاست این ستاد با استاندار و دبیر آن رئیس صنعت و‌معدن هر استان است که بر همین اساس اختیارات این کارگروهها بیشتر شده و می توانند به سایر مشکلات بخش تولید رسیدگی کنند.
 
نماینده مردم اصفهان اضافه کرد: همچنین در بحث تسهیلات بانکی نیز می توانند مصوبات لازم الاجرا داشته باشند و با این مصوبه ای که بزودی به بانکها ابلاغ خواهد شد اختیارات استانها در بحث رفع موانع تولید و‌ تسهیلات بیشتر خواهد شد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها