مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از تجمع بزرگ زائران اربعین حضرت اباعبداالله(ع) در کرمان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۶۵۱۵
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛حجت‌الاسلام علی جلالی  با اشاره به برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان و اقدمات انجام شده در زمینه اربعین حضرت اباعبدالله حسین (ع) اظهار داشت: این برنامه‌ها در دو بخش برای ایام اربعین برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این برنامه‌ها در رابطه با زائرانی است که به عتبات عالیات مشرف شده و در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کنند اختصاص دارد افزود: در این زمینه قسمت عمده فعالیت کمیته فرهنگی زائران اربعین برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان به وجود ۳۷ موکب اربعین استان کرمان اشاره کرد و گفت: ۳۷ موکب از طرف استان کرمان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) راه‌اندازی می‌شود که تعدادی از این موکب‌ها در داخل استان و در مسیر عبور زائران دیگر کشور‌ها قرار دارند.

وی با بیان اینکه ریگان، فهرج، ماهان و سیرجان از جمله شهرستان‌هایی هستند که این موکب‌ها در آن‌ها برپا می‌شود گفت: تعدادی از موکب‌ها هم در مسیر زائران اربعین و قبل از ورود به خاک عراق راه‌اندازی می‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه پوشش فرهنگی این موکب‌ها بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است عنوان کرد: اعزم امام جماعت، قاری، برنامه‌های فرهنگی و مسائلی از این دست برای این موکب‌ها در نظر گرفته شده و مقدمات اولیه کار فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بخش دوم مراسم اربعین حضرت اباعبدالله (ع) به برگزاری مراسم در داخل استان اختصاص دارد گفت: بنا داریم تا امکاناتی فراهم شود تا تجمع زائران اربعین را در ظهر اربعین شهادت امام حسین (ع) در تمامی شهرستان‌های استان داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه تجمع زائران اربعین شهادت امام حسین (ع) در شهر کرمان برگزار می‌شود افزود: این مراسم با هماهنگی شورای هیئت‌های مذهبی کرمان، دفتر امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در استان، ظهر اربعین در کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بعضی شهرستان‌ها پیاده‌روی اربعین در این ایام انجام می‌شود گفت: ساماندهی‌ها و تمهیدات لازم در حوزه امنیتی و فرهنگی در طول مسیر برای این زائران انجام شده است.
ارسال نظرات