خبرهای داغ:
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از تشکیل چهار پرونده قاچاق محصولات دخانی به ارزش 29 میلیارد ریال در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۶۵۶۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اسماعیل عطاپور اظهار داشت: تشدید بازرسی‌ها و مبارزه با قاچاق محصولات دخانی در سطح عرضه همچنین توزیع‌کنندگان محصولات دخانی منجر به تشکیل چهار فقره پرونده گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش از 29 میلیارد ریال در 6 ماهه نخست سال‌جاری شد.

وی، ضمن تشریح اقدامات نظارتی در خصوص مبارزه با قاچاق محصولات دخانی افزود: در 6 ماهه اول سال‌جاری ضمن انجام بیش از 9 هزار مورد بازرسی در زمینه کشف کالای قاچاق، بیش از 265 هزار نخ سیگار قاچاق کشف و ضبط شد.

عطاپور ادامه داد: مطابق قانون و ضوابط مربوطه، در حال حاضر توزیع محصولات دخانی با سه نوع مجوز سراسری( کشوری)، مجوز استانی و پروانه خرده‌فروشی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به صدور و تمدید 32 مجوز توزیع کالای دخانی استانی از اول سال 97 در سطح استان خاطرنشان کرد: عرضه و فروش سیگار و محصولات دخانی بدون مجوز قاچاق محسوب می‌شود و علاوه بر برخورد قانونی، اقلام یاد شده به عنوان قاچاق، ضبط و مشمول جرایم مربوطه به موضوع تخلف توزیع خارج از شبکه مجاز خواهد بود.

عطاپور با اشاره به شماره تلفن 124 سازمان به عنوان پل ارتباطی حوزه نظارت و بازرسی با شهروندان گفت: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در سطح بازار مراتب را جهت بررسی به این سازمان اطلاع دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها