خبرهای داغ:
فرمانده سپاه مراغه در آئین بدرقه نخستین کاروان راهیان نور دانش آموزان دختر این شهرستان، گفت: اردوهای راهیان نور بهترین راه‌ برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید جامعه است.
کد خبر: ۹۰۶۶۵۷۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا سامی افزود: فرهنگ دفاع مقدس به عنوان ارزش و آرمانی ماندگار، ضامن استقلال و خودباوری جوانان میهن اسلامی است.
وی ادامه داد: خاطرات و آثار بجای مانده از دوران دفاع مقدس می تواند موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در بین جوانان به عنوان آینده سازان کشور باشد.
سامی اضافه کرد: امنیت و اقتدار امروز کشور به واسطه جانفشانی‌ ها و ایثارگری‌ های رزمندگان و شهدا حاصل شده و برگزاری این اردوها می ‌تواند راهکاری برای ترویج فرهنگ مقاومت و روحیه بسیجی که ضامن بقای نظام اسلامی است، باشد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال مفاهیم معنوی و ارزش های اسلامی نسل های گذشته به نسل های حاضر را از اهداف اعزام راهیان نور برشمرد و اظهارداشت: در پاسداری و انتقال مفاهیم فرهنگ غنی ایثار و شهادت در جامعه همه وظیفه داریم.

راهیان نور مهم ترین راه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است

سامی ادامه داد: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز آشنایی دانش آموزان و نسل آینده با ارزش های دوران دفاع مقدس از اهداف اصلی برگزاری این کاروان فرهنگی و معنوی است.
فرمانده سپاه مراغه، اردوهای راهیان نور را برای آشنایی نسل جوان با سیره شهدا، لازم و ضروری دانست و گفت: اگر بعد از  رفت و برگشت به این مناطق در رفتار، گفتار و اعمالتان فرق نکرده باشد ضرر کرده اید مواظب باشید و از فرصت ها خوب استفاده کنید.

سامی از دانش آموزان خواست در مدت اردوی راهیان نور از فضای مجازی بیرون آمده و با شهدا عهد و پیمان ببندند تا  اعمال و رفتارشان را اصلاح کرده و طبق وصیت نامه شهدا عمل کنند.

وی ادامه داد:  مناطق عملیانی را فقط پرچم و جفیه و خاک  حساب نکنید یاد دلاور مردان و رزمندگان شجاع و نترس باشید که چگونه جان فشانی کرده و از این نظام مقدس و میهن اسلامی دفاع کرده اند
کاروان راهیان نور دانش آموزان  دختر مراغه در سه مرحله  به منطقه شمالغرب کشور اعزام می شوند که  در نخستین  مرحله آن  257 نفر،  مناطق عملیاتی یادمان شهید بروجردی و تمرچین را زیارت خواهند کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها