رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با همکاری و مشارکت شهرداری و شورای شهر بیجار نمایشگاهی از برگزیدگان چهارمین دوره سوگواره ملی عکس قاب شیدایی به معرض نمایش گذاشته است.
کد خبر: ۹۰۶۶۶۱۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  امین مرادی اظهار کرد: در دومین نمایشگاه سوگواره ملی عکس عاشورایی ۷۰ اثر عکس و ۵ فیلم راه پیدا کرد.

وی افزود: عاشورا نه یک حادثه که یک فرهنگ است، فرهنگى برخاسته از متن اسلام ناب که نقش حیاتى را در استحکام ریشه ها، رویش شاخه‌ها و رشد بار و برهاى آن ایفا کرده است.

مرادی عنوان کرد: انقلاب اسلامى، به رهبرى امام خمینى (ره) از عاشورای حسینی الهام گرفت، وصیت نامه سیاسی ـ. الهی امام خمینی (ره) نیز این مفاهیم را بیان می‌دارد که هر گاه خود را بیشتر برای ظلم مهیا کنید، ظالم بیشتر می‌شود و اگر در برابر ظالم ایستادگی کنید ظلم از بین می‌رود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، افزود: عاشورا هیچ گاه در محدوده زمان و جغرافیاى خاصى محصور نمانده است، بلکه همواره الهام بخش حرکت ها، جنبش‌ها و قیام هاى راستین نهضت هاى آزادی خواهانه در ممالک اسلامی و حتی سایر ادیان بوده است.

وی در ادامه با پر اهمیت خواندن زنده نگه داشتن حماسه عظیم عاشورا، ذکر کرد: بازسازى مضامین و مفاهیم بلند فرهنگ عاشورا در هر عصر و زمانى به فراخور حال آن زمان، تأثیر بسیار شگرف و سازنده اى در راه پیشبرد اهداف مقدسى همچون نشر معارف و فرهنگ اسلام ناب، بر جاى نهاده است.

مرادی با اشاره به آثار این نمایشگاه، بیان کرد: نمایشگاه حاضر شامل ۵۷ اثر برتر از چهارمین دوره سوگواره ملی عکس عاشورایی "قاب شیدایی" است که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر بیجار برگزار شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) مظهری از مظاهر وحدت بخش بین برادران شیعه و سنی در استان کردستان بوده و برگزاری مجالس تعزیه خوانی در این ایام در استان و حضور مسلمانان شیعه و سنی خود موید این امر است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات