اضافه شدن ۱۸ موقوفه جدید به موقوفات کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: امسال با کمک مردم خیر و نوعدوست استان، ۱۸ مورد موقوفه جدید با نیات مختلف به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۰۶۶۶۲۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرگزلری بسیج از کردستان، حجت الاسلام مصطفی نوروزی اظهار داشت: از این تعداد موقوفه جدید پنج مورد در شهرستان بیجار، پنج مورد بانه، یک مورد سنندج، ۶ مورد مریوان و یک مورد نیز در شهرستان بانه واقع است.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن این ۱۸ موقوفه جدید، تعداد موقوفات استان به ۲ هزار و ۱۲۶ مورد رسید، افزود: موقوفات جدید شامل منزل مسکونی، زمین کشاورزی و پنج مورد نیز درخت گردو است.

وی یادآور شد: موقوفات استان در گذشته بر اساس اعتقادات مردم وقف بر مساجد بود و هنوز هم ادامه دارد، اما باید تلاش کنیم وقف‌های جدید به سمت نیاز‌های روز جامعه سوق پیدا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به نیات وافقین تاکید کرد: نیات واقفان در وقف‌های جدید مربوط به هزینه‌های ضروری مسجد یا ساخت و تعمیر مسجد، امامزادگان، فعالیت‌های قرآنی و کمک به کودکان یتیم و بی سرپرست است.

حجت الاسلام نوروزی اضافه کرد: از مجموع موقوفات موجود در استان یک هزار و ۴۳۱ مورد مسجد، ۲۳ مورد حسینه، ۲ مورد زینبیه و مهدیه، ۱۶ مورد تکیه و خانقاه، ۱۶ مورد آرامستان و ۵۸۸ مورد نیز سایر موقوفات است.

وی از واقفان خیراندیش خواست، نیات خود را به سمت مسایل مورد نیاز دیگر از جمله کمک به بیماران خاص، کمک به ازدواج جوانان و سایر موضوعات سوق داده و باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.

استان کردستان دارای ۲ هزار و ۱۲۶ موقوفه با ۱۴ هزار و ۶۵۵ رقبه متصرفی، ۲ هزار و ۹۴۲ رقبه غیرمتصرفی و ۱۴ رقبه اشتراک و تولیت است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات