خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: شهادت از دست رفتن نیست بلکه جاودانه شدن در جوار الهی است، کسی که به مقام والای شهادت نائل می‌شود شاکر است و صبر و تسلیتی بر بازماندگانش روا نیست.
کد خبر: ۹۰۶۶۶۶۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، یادواره ۴۵۰ شهید شهرستان تاکستان با حضور مردم شهرستان تاکستان، خانواده‌های معظم شهدا، حجت‌الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور، آیت‌الله علی اسلامی امام جمعه شهر تاکستان، بهمن طاهرخانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مقامات استانی و شهری برگزار شد.
در این برنامه حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه ضمن اشاره به فلسفه برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از مقام والای شهید در رها نمودن تعلقات دنیوی و هجرت برای مقاومت با استناد بر فرموده خداوند متعال مبنی بر مقام والای انسان درراه رسیدن خاک به افلاک گفت: ارزش وجودی انسان زمانی ارج می‌یابد که ساکن نباشد، حرکت کند و درراه خدا هجرت کند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با عنایت به فلسفه وجودی اصول دین و راه‌های رسیدن به عروج انسانی تصریح کرد: معیار و ارزش هر عبادتی در رساندن انسان به مقام معراج است.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی در ادامه با بیان مقام والای شهید و فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: جهاد درراه خدا و شهادت تنها ابزاری است که وضوحش از مابقی ابزار دین جداست.
وی به تأسی از سخن امیرالمؤمنین (ع) دربیان فضایل شهادت تصریح کرد: شهادت از دست رفتن نیست بلکه جاودانه شدن در جوار الهی است، کسی که به مقام والای شهادت نائل می‌شود شاکر است و صبر و تسلیتی بر بازماندگانش روا نیست.
حاجی صادقی در ادامهٔ سخنانش با اشاره به آثار و برکات هشت سال دفاع مقدس گفت: در قاموس و فرهنگ ایثار و جهاد واژه‌های شهید و شهادت به معنای ناکامی نیست تنها عاملی که حصول به نتیجه‌اش قطعی است، شهادت است که انسان را به معراج می‌رساند.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی در قسمت پایانی سخنانش با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران در زمینه ارتقاء علمی و توسعه نظامی به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: با توجه به مسائل روز کشور و فشارهای وارده از سوی آمریکا و استکبار جهانی، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، انسجام ملی مردم در سایه‌سار مقام ولایت، مقام معظم رهبری تاکنون همیشه موجب وحشت سردمداران زور و قدرت است، همچنین درصحنه بودن مردم در چهل سال عمر انقلاب و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس، موجب مرگ تدریجی استکبار جهانی شده است.
گفتنی است از بخش‌های دیگر این مراسم می توان به مصیبت‌خوانی ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش، مدیحه‌سرایی، خاطره گویی خانواده‌های شهدا و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر اشاره کرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها