مصطفی برزگر
معاون همانگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام:
سرهنگ کریمیان عنوان کرد: امسال 6500 دانش‌آموز ایلامی اعم از خواهر و برادر ، در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی داخل و خارج استان اعزام‌ می شوند .
کد خبر: ۹۰۶۶۷۳۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ قدرت الله کریمیان، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، در مراسم بدرقه اعزام دانش آموزان کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور در مدرسه آیت‌الله خامنه‌ای، گفت: جنگ در دوران دفاع مقدس برای ما یک گنجینه بود و ما باید بتوانیم با تمام توان خود این گنجینه ارزشمند را استخراج کنیم و در اختیار همگان قرار دهیم و نشان دهیم که رزمندگان ما چگونه  با جان و دل از نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: برای استخراج گنجینه دفاع مقدس ما به یک فناوری نیاز داریم و آن هم راهیان نور است و باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود.

سرهنگ کریمیان عنوان کرد: توان دفاعی و نظامی و موشکی ما ریشه در دفاع مقدس دارد و ما با ویژگی ها و توانی که داشتیم در این زمینه ها به قله های پیشرفت دست پیدا کردیم  و حمله موشکی ما به مقر تروریست ها به همگان ثابت کرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ، آماده برخورد با هرگونه تجاوز و نا امنی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی ، 36 کشور با تمام امکانات  علیه کشور ما  وارد جنگ شدند ولی  نظام مقدس جمهوری اسلامی  ، استقلال خود را حفظ کرد و یک وجب از خاک خود را از دست نداد.

وی تصریح کرد: کشور های استعمار گر ، امروز قید جنگ با جمهوری اسلامی ایران را زدند و به دنبال مذاکره هستند و از مذاکره هم سودی نبردند و تحریم های اقتصادی علیه کشور ما  وضع کردند ولی نظام مقدس جمهوری اسلامی با تمام توان در مقابل تحریم ها ایستادگی می کند واین ایستادگی ما ریشه در دفاع مقدس دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، اظهار کرد: ما با یک سوال روبه رو می شویم و آن این است که چرا جنگ تحمیلی ، دفاع مقدس شد؟  در جنگ تحمیلی ، دشمن به دنبال تصرف خاک  کشورمان نبود بلکه به دنبال حذف و پاکسازی اسلام در کشور بود و دفاع ما هم در مقابل دشمن  دفاع از اسلام بود.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی ، بعد از جنگ آمریکا با ویتنام ، طولانی ترین و سخت ترین جنگ فرسایشی در طول  تاریخ است که ما 190 هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کردیم و با این وجود ما به خودباوری دست پیدا کرده ایم.

سرهنگ کریمیان ، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ، در آستانه چهلمین سالگرد پیرزوی انقلاب اسلامی است و در طول این چهل سال با مشکلات و پیچ و خم های زیادی روبه رو شده است ولی با لطف خداوند و منویات مقام معظم رهبری(مدظله) ، توانست بر تمام مشکلات و دشمنی های کشور های استکبار ، غلبه کند.

وی افزود: اگر ما به گذشته نگاه کنیم دشمن ، راه های زیادی از جمله جنگ روحی و روانی و جنگ اقتصادی  را امتحان کرد تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند ولی هر بار با شکست روبه رو شد.

سرهنگ کریمیان بیان داشت: امروز نقش بی‌بدیل ایران اسلامی در تحولات منطقه‌ای و جهانی محرز و آشکار است و این برای دشمن غیرقابل‌تحمل است، تمام آنچه برای توسعه و پیشرفت نیاز است ما داریم و این توسعه به همت دانش آموزان امروز در سایه کسب علم و دانش همراه باروحیه ایثار و شهادت‌طلبی حاصل می‌شود.

وی، در پایان اظهار کرد: امسال در قالب اردوهای راهیان نور  6500 دانش‌آموز ایلامی اعم از خواهر و برادر به مناطق عملیاتی داخل و خارج استان اعزام‌ می شوند .

 

 

 

 

ارسال نظرات