رئیس دانشگاه امیر کبیر در نشست رؤسای کانون‌های بسیج اساتید تهران بزرگ و چهره‌های برجسته دانشگاهی افتتاح دو اندیشکده «نفت و انرژی» و «نساجی و پوشاک» را گره گشای مشکلات این حوزه دانست.
کد خبر: ۹۰۶۶۸۵۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

دو اندیشکده «نفت و انرژی» و «نساجی و پوشاک» گره گشای مشکلات در این حوزه ها خواهند بود

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، سید احمد معتمدی با اشاره به اینکه بسیج اساتید دانشگاه امیرکبیر یکی از فعال ترین کانون‌های استادی تهران است گفت: افتتاح دو اندیشکده«نفت و انرژی» و «نساجی و پوشاک» امر مبارکی است و امیدواریم گره گشای مشکلات در این حوزه ها باشند .

 دو اندیشکده «نفت و انرژی» و «نساجی و پوشاک» گره گشای مشکلات در این حوزه ها خواهند بود

وی سپس با اشاره به فضای دانشجویی دانشگاه امیر کبیرگفت: همانطور که می دانید این دانشگاه از قبل انقلاب پرتحرک بوده و این وضعیت بعد از انقلاب هم ادامه پیدا کرده است. همیشه فضای سیاسی در امیرکبیر قوی و گاهی هم بالا بوده است. آمارها نشان می دهد که در سال های اخیر فعالیت های دانشجویی در دانشگاه امیر کبیر 2.5 برابر شده است که خوشبختانه تنش ها را هم با همکاری اساتید و دانشجویان به خوبی مدیریت کرده ایم.

 

معتمدی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اساتید، تعداد دانشجویان و فعالیت های صنفی در این دانشگاه گفت: دانشگاه امیرکبیر از قدیمی ترین دانشگاه های کشور و از حیث جمعیت دانشجویی و اساتید بزرگترین دانشگاه صنعتی کشور به شمار می رود. این دانشگاه 16 هزار دانشجو در خود جا داده است که قریب به 525 نفر استاد، وظیفه تدریس آنها را برعهده گرفته اند.

 

معتمدی افزود: بیش از یک سوم اساتید این دانشگاه در مرتبه علمی استاد تمام بوده که در 16 دانشکده دانشگاه امیرکبیر مشغول به تدریس و پژوهش هستند.

 

رئیس دانشگاه امیرکبیر سپس با اشاره با تاریخچه دانشگاه امیرکبیر گفت: این دانشگاه از دیرباز به عنوان دانشگاه برتر که دارای عملکرد قوی است شناخته شده است. در سال های بعد از انقلاب هم رؤسای مختلف آن هم تلاش کرده اند که دانشگاه را در سطح درجه یک حفظ کنند.

 

وی در پایان اظهار داشت: در دوران مسئولیت بنده هم با برنامه های راهبردی تلاش کردیم تحول ساختاری در مدیریت این دانشگاه به وجود آوریم. البته این به معنای بی نیازی دانشگاه از تلاش های بیشتر نیست؛ اما امیدواریم با همدلی که بین اساتید و ریاست دانشگاه وجود داشته و دارد، در این زمینه دانشگاه امیر کبیر موفق تر عمل کند.

ارسال نظرات