امسال که مشکلات مالی ما بیشتر شده، بیشتر در اربعین شرکت می‌کنیم تا نشان دهیم به‌خاطر پول، از حسین(ع) نمی‌گذریم.
کد خبر: ۹۰۶۶۸۷۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از موسسه بیان معنوی- ناشر آثار و اندیشه های استاد پناهیان ، دوستان من! به ذهن‌تان هم خطور نکند که یک‌وقت به‌خاطر مشکلات مالی، بخواهید اربعین را حذف کنید! ما سینه می‌زدیم و می‌گفتیم «جانم به فدای حسین!» می‌گفتیم «بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی وَ نَفْسِی وَ مَالِی یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» یعنی حسین جان، همۀ هستی من به فدای تو!

کسی که خودش نمی‌تواند برود، هزینۀ سفر یک زائر را بدهد

اربعین در واقع روضۀ أباعبدالله‌الحسین(ع) است، آیا درست است که روضۀ ارباب‌مان خلوت بشود؟! آنهایی که واقعاً نمی‌توانند بروند(مثلاً یک مانعی دارند که خودشان نمی‌توانند به سفر اربعین بروند) اشکالی ندارد؛ هزینۀ این سفر را بدهند و یک‌کسی را به‌جای خودشان (به نمایندگی) بفرستند برای زیارت اربعین!

هر کسی نذر و نیازی دارد، بگوید: «من یک زائر جای خودم به کربلا می‌فرستم» هر کسی پول اضافه دارد، دریغ نکند! کسی که از مال خودش در راه خدا بگذرد، خدا برای او فراوانی ایجاد خواهد کرد.

بگو: از زندگی‌ام می‌زنم اما نمی‌گذارم اربعین امسال خلوت بشود!/ فقط عقب نمانی!

الان آمارگیران و پیش‌بینی‌کنندگان می‌گویند که «در اربعین امسال، به‌خاطر مشکلات مالی، طبیعتاً تعداد زائران ایرانی، کمتر از سال قبل خواهد شد!» اصلاً این حرف‌ها زشت است!

بگو: از زندگی‌ام می‌زنم اما نمی‌گذارم روضۀ ارباب، در اربعین امسال خلوت بشود! حتی اگر لازم بشود، قرض می‌کنم و می‌روم! بگو: من امسال برای نوروز، هزینۀ سفر ندارم، چون برای سفر کربلا، مصرف کردم! قرض گرفتم و برای زیارت اربعین، مصرف کردم. فدای أباعبدالله‌الحسین(ع)!

اگر اربعین امسال خلوت بشود، آن‌وقت دربارۀ ایرانی‌ها چه می‌گویند؟ می‌گویند: تا یک‌مقدار پولشان کم شد، تعدادشان هم کم شد! یک‌زمانی از ایران، دست می‌دادند و برای زیارت امام حسین(ع) می‌آمدند، حالا که یک‌مقدار مشکلات مالی پیدا کردند، اربعین را بی‌خیال شدند! آیا ما واقعاً این‌طوری هستیم؟!

امسال که مشکلات مالی ما بیشتر شده، بیشتر در اربعین شرکت می‌کنیم تا محبت‌مان را به حسین(ع) اثبات کنیم!

ان‌شاءالله امسال اربعین، هنرنمایی کنید! چون امسال مشکلات مالی بیشتر شده است، ما امسال اربعین، بیشتر شرکت خواهیم کرد، تا بتوانیم به امام‌حسین(ع) بگوییم «یا اباعبدالله، ما از زیادی پولمان و از سرِ تفنّن و تفریح نیست که به حرم تو می‌آییم! از ضرورت‌های زندگی‌مان می‌زنیم و به حرمت می‌آییم! تا بتوانیم یک‌ذره محبت خودمان را به تو و به مردم عالم اثبات کنیم»

 

 

ارسال نظرات