خبرهای داغ:
به همت حوزه مقاومت بسیج 5 امام محمدباقر (ع) یادواره شهید آبروی محله بیاد شهید حیدر دادخواه در شهر تیران برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۶۹۵۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از تیران و کرون؛ به همت حوزه مقاومت بسیج 5 امام محمدباقر (ع) یادواره شهید آبروی محله بیاد شهید حیدر دادخواه در شهر تیران برگزار شد.

شهید حیدر دادخواه در سال 1337 در تیران دیده به جهان گشود و به برکت آشنایی با کلام خدا و توجه به اهل بیت از کودکی در مسجد محل رشد کرده و در نوجوانی به عنوان مربی و معلم قرآن ، مشغول تدریس کلام وحی و احکام و اخلاق شد.

وی بارها در روزهای سخت قبل از انقلاب برای آوردن اعلامیه ها و نوارهای امام (ره) از اصفهان و نجف آباد، تا پای جان رفته بود! او در آن روزها برای پخش اعلامیه ها با دوستانش در قالب گروه های کوه نوردی و فوتبال و ورزش فعالیت کرده بود و با شرکت در تظاهرات ها خطرهای فراوانی را به جان خریده بود ؛ همچنین به جرم تشکیل کلاس قرآن و تفسیر در مسجد و خانه، بارها کتک خورده و مجروح شده بود!

او بعد از انقلاب با جهاد سازندگی به کوهپایه و روستاهای دورافتاده رفته و در ساختمان سازی و کشاورزی و امور فرهنگی شرکت می کرد .

سرانجام در عملیات محرم در حالی که عهده دار مسئولیت تبلیغات گردان و فرمانده دسته گردان امام حسین (ع) بود در تاریخ 12/8/1361 در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

ارسال نظرات