مدیرکل استاندارد استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی استاندارد گفت: برنامه های روز جهانی استاندارد ۲۱مهرماه در زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۶۶۹۷۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ داود کارگر زاده با بیان اینکه همایش تجلیل از واحدهای نمونه کیفی، مدیران کنترل کیفیت، آموزشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های همکار که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد عملکرد خوبی داشتند، در محل اتاق بازرگانی استان زنجان از ذسری برنامه های این روز  است.

وی افزود: چهار واحد تولیدی نمونه استانی، سه واحد نمونه کنترل کیفیت، دو آموزشگاه همکار و یک آزمایشگاه همکار منتخب استانی در این همایش مورد تجلیل قرار می‌گیرند .

مدیر کل استاندارد استان زنجان از  آیتم‌های ارزیابی واحدهای نمونه کیفی خبرداد  و تصریح کرد: خود اظهاری، مشارکت در تدوین استانداردهای ملی و دارا بودن گواهینامه مدیریتی،  میزان آموزش پرسنل، ارتقای سطح فناوری و تکنولوژی و ثبت اختراع و چاپ مقاله از جمله عوامل ارزیابی برای انتخاب چهار واحد نمونه کیفی است.

کارگرزاده خاطرنشان کرد: تدوین و مشارکت در استانداردهای ملی، میزان بهبود کیفیت نسبت به سال گذشته از عوامل انتخاب مدیران کنترل کیفی، حضور فعال در سمینارهای آموزشی و دارا بودن پروانه استاندارد برای همه محصولات مشمول استاندارد اجباری و ارائه مقالات در زمینه‌های کیفیت و بهره‌مندی از اخلاق کاری و شخصیت شایسته نیز از دیگر عوامل انتخاب مدیران کنترل کیفی برتر است.

وی با بیان اینکه برای دسترسی بهتر عموم به خدمات این اداره کل تاکنون ۱۵ سامانه غیرحضوری راه اندازی و اکثر موارد نیز برون سپاری شده است تصریح کرد: تاکنون ۷۵ حلقه کیفیتی با حضور مدیران واحدهای صنعتی تشکیل یافته است.

این مقام مسئول اظهار داشت:صدور پروانه استفاده حد مجاز آلاینده‌ها  نیزکه با تشویق سازمان جهادکشاورزی انجام و تاکنون ۱۹ پروانه در این حوزه صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه امسال در مجموع  سه هزار و ۵۳۹ بازرسی از اصناف و  ۸۳۳مورد بازرسی از واحدهای تولیدی زنجان انجام شده است عنوان کرد: استاندارد ها مخازن تجربیات جهان اند و نظام تولید در موج چهارم صنعتی دگرگون می‌شود و در امنیت سایبری کارها به پیش می‌رود .

کارگر زاده باتوجه به اینکه تعداد بازرسی  ۲۶۱مورد به بخش صنایع غذایی، که از حساسیت بالایی هم برخوردار است، اختصاص داشت  تصریح کرد : یکهزار و ۷۲ مورد نمونه برداری در بازرسی ها از اصناف انجام شده است.

ارسال نظرات