همزمان در هفته ملی کودک ، کودکان مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان به عضویت رایگان کتابخانه های استان زنجان درآمدند.
کد خبر: ۹۰۶۶۹۸۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان سلمان حسینی در مراسم افتتاح باشگاه کتابخوانی با بیان اینکه علاقه به کتب و کتابخوانی باید از دوران کودکی به وجود آید و این عشق و علاقه در وجود کودکان باید نهادینه گردد گفت: کتابخوانی یکی از مقوله های قابل توجه فرهنگی است و ترویج آن در جامعه امروزی ضروری به نظر می رسد.

وی اظهار نمود: کتابخانه های عمومی در رشد و نمو شخصیت کودک و ارتقاء دانش کودکان این مرز و بوم نقش بسزایی دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : این مهم طرحی است که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک با هدف نهادینه شدن کتابخوانی در جامعه، تشویق کودکان به خواندن کتاب و استفاده بهینه از ظرفیت‌های مهدهای کودک برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اهمیت کتابخوانی و مطالعه از دوران کودکی ادامه داد: باهماهنگی صورت پذیرفته کلیه کودکان می توانند بصورت رایگان عضو کلیه کتابخانه های استان شوند تا در سنین مدرسه براحتی کتاب دریافت نمایند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با اشاره به وجود 6 هزار کودک در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان تصریح نمود: جایگاه مطالعه و کتاب خوانی در رشد و نمو شخصیت و اندیشه کودکان ایران اسلامی موثر است.

وی آموزش و فرهنگ سازی را در دوران کودکی مهم

دانست و افزود: آموزش های دوران کودکی در ذهن کودکان نهادینه می شود

وی گفت: با توجه به حساسیت این دوره سنی در فراگیری آموزش ها ، کارشناسان کودک و مربیان نقش مهمی در شکل گیری شخصیت کودک دارند و می توانند با اقدامات و مسائل آموزشی مناسب به کودک، آینده ای روشن و مفید را برای کودکان ایجاد نمایند.

وی یادآورشد: در حال حاضر 165 مهدکودک شهری و روستایی در سطح استان زنجان فعالیت می کنند که 32 مهد دارای رتبه بندی 1تا 4 ستاره هستند.
گفتنی است: در پایان مراسم به کلیه کودکان مهدهای کودک حاضر در جشن یک جلد کتاب اهدا گردید.

 

ارسال نظرات