رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خبر داد:
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری مهمترین فعالیت های قرآنی انجام شده این اداره در6 ماهه نخست سال 97 را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۶۷۱۱۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محسن تقی پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تشریح فعالیت‌های این اداره در 6 ماهه نخست سال ۹7 به برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم با همکاری مؤسسات استان اشاره و از آن به ‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌های این اداره قرآنی در طول سال یاد کرد.

تقی پور با اشاره به اینکه، در 6 ماهه نخست سال 97 پنج دوره تربیت نیروی متخصص آموزش قرآن کریم در استان برگزارشد، افزود: 113 نفر در این پنج دوره تخصصی شرکت کردند، که از این تعداد 50 نفر برادر و 63 نفر خواهر بودند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت فراگیری قرآن و ضرورت آموزش آن بیان کرد: درنیمه اول سال‌جاری با استفاده از ظرفیت مؤسسات و خانه های قرآنی در طرح‌های عمومی،چون روخوانی وروانخوانی و حفظ جزء عمومی قرآن، یکهزار و 928 نفر شرکت کردند.

تقی پور گفت: طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» همزمان با سراسر کشور در ایام اعتکاف در چهارمحال و بختیاری نیز برگزار شدکه دو هزار و 851  معتکف در مسابقه « با قرآن در زلال اعتکاف » با محوریت ترجمه و مفاهیم سوره « لقمان» و ترجمه و مفاهیم « نامه 31 حضرت علی (علیه السلام ) به امام حسن (علیه السلام) » و دعای  «مکارم اخلاق  » شرکت کردند.

رئیس اداره امور قرآنی برگزراری دو دوره، سبک زندگی قرآنی در بلداجی و شهرکرد با حضور  100 نفر از مدیران و مربیان مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، فعالان قرآنی و جمعی از طلاب خواهر، برگزاری کرسی های تلاوت در شهرستان های لردگان، شهرکرد و بروجن، و برگزاری اردوهای آموزشی تفریحی در سیاسرد بروجن و امامزاده حمزه علی کیار را از دیگر برنامه های اجرا شده درشش ماهه اول سال 97 نام برد.

وی راه اندازی مجمع قرآنیان را یکی دیگر از برنامه های مهم اجرا شده در نیمه نخست سال 97 خواند و ادامه داد: ارتقای سطح مشارکت استادان، قاریان، حافظان و نخبگان قرآنی و تصمیم سازی و تصمیم گیری در امور قرآنی و نیز استفاده از ظرفیت های موجود استان از جمله اهداف تشکیل این مجمع است.

تقی پور برگزاری 9 محفل شاخص جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان در مرکز 9 شهرستان استان، چاپ و توزیع 500 جلد دفترچه اطلاع رسانی کلاس های آموزشی ،برگزاری دوره های آموزشیاری روخوانی و روانخونی، برگزاری حلقه های تفسیر وحفظ آیات موضوعی، برگزاری محافل انس با قرآن ، اجرای طرح با قرآن در رمضان همراه با اهداء 20 کمک هزینه دویست هزار تومانی سفر مشهد مقدس، در مصلی بزرگ شهرکرد، برگزاری آزمون ورودی دوره تربیت داور عمومی مسابقات قرآن کریم را از دیگر فعالیتهای انجام شده در سال 97 دانست.

رئیس اداره امور قرآنی در پایان افزود: بازرسی وسرکشی از مراکز قرآنی، تفاهمنامه همکاری فعالیت های قرآنی با دستگاه های فرهنگی استان( ازجمله؛ سپاه،  کمیته امداد، نیروی انتظامی،  اداره کار و رفاه اجتماعی و ... )  و برگزاری همایش مدیران موسسات و خانه های قرآن در شهرستان های 9 گانه استان، به روز رسانی تغییرات موسسات، برگزاری آزمونهای کتبی و شفاهی اعطای مدرک تخصصی به حفاظ و برگزاری دوره‌های مختلف ویژه استعدادهای درخشان قرآنی استان از مهمترین فعالت های قرآنی استان در نیمه اول سال 97 به شمار می آیند.

گفتنی است؛ 59 موسسه قرآنی،61 خانه قرآن شهری، 54 خانه قرآن روستایی، کارشناسان و رابطین قرآنی در انجام فعالیت های قرآنی با اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان همکاری دارند.

ارسال نظرات