مسئول مجمع رهروان امر به معروف دلوار معرفی شد

جلسه معارفه مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در شهر دلوار باحضور نماینده ولی فقیه؛ مسول مجمع رهروان استان بوشهر، فرماندهی نیروهای نظامی و مسولین اجرایی شهر دلوار برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۱۵۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین زاهد دوست نماینده ولی فقیه و امام جمعه دلوار در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امر به معروف ونهی از منکر یک تیغ دو لبه است که یک طرف آن معروفات و یک طرف آن منکرات است.
حجت الاسلام زاهد دوست افزود: اساس کار امر به معروف و نهی از منکر بر عهده تمامی احاد مردم و مسولین است.

ایشان با تأکید براینکه علم و دانش و آگاهی جزء اساس دین اسلام است، گفت: تمام پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف به علم متکی است و یکی از ارکان اصلی امر به معروف و نهی از منکر نیز داشتن، دانش امر به معروف و نهی از منکر کردن است.
حجت الاسلام زاهددوست گفت: هر کس از مومنین نسبت به سایر مومنان یک تعهد دارد که این تکلیف با امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف دلوار معرفی شد

سرهنگ خضر فقیه مسئول مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان بوشهر هم گفت: برگزاری کلاس‌ها وکارگروه‌های آموزشی در این زمینه اثرات بسیار مفیدی به دنبال دارد تا شیوه‌های نوین امر به معروف ونهی از منکر آموزش داده شود.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف دلوار معرفی شد

سرهنگ فقیه گفت: با توجه به اینکه در میانه سال قرار داریم ارزیابی عملکرد شورا‌های شهرستانی مجمع نشان می‌دهد که عملکرد شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌های تابعه استان عملکردی قابل قبول و مثبت است.
فقیه به تشریح برنامه‌های اجرایی مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان پرداخت و گفت: برگزاری نشست خبری در راستای گرامی داشت هفته امربه معروف و نهی از منکر، انسجام یگان نمونه امر به معروف ونهی از منکر، برگزاری تجمع طلایه داران معروف، حضور در نماز‌های جمعه شهرستان، سخنرانی مسولین در راستای امر به معروف ونهی از منکر در جمع دانش آموزان مدارس، مساجد و اصناف از جمله برنامه‌های این هفته بوده است.
وی افزود: علی رغم اهمیت بسیار بالای این دو فریضه الهی و جلسات متعدد برگزار شده، اما متاسفانه موضوعات در حد حرف باقی مانده است و این فرائض در جامعه درست اجرا نمی شود
وی در اشاره به مقوله امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: در بحث امربه معروف و نهی از منکر حرف زیاد هست و افراد برداشت های متفاوتی دارند که بجز در بر داشتن ساختار، باید از قانونی که خداوند قرار داده استفاده ببریم چرا که خداوند در تمام موضوعات نسخه تجویز کرده است.
همچنین در این جلسه حکم "جناب اقای جعفر دستواره" به عنوان مسول مجمع امر به معروف و نهی از منکر و خانم "فضه محمدی" به عنوان مسول واحد خواهران مجمع شهر دلوار که از سوی نماینده ولی فقیه در شهر و رئیس مجمع استان صادر شده بود، به وی تقدیم شد و معاونین مجمع شهر هم معرفی شدند.
لازم به ذکر است مجمع امر به معروف و نهی از منکر بر اساس قانون مصوب مجلس تشکیلاتی مردم نهاد سازماندهی شده و در استان و شهرستان ها دارای معاونت ها، سازمان ها و ادارات، تشکل های مردمی، فرهنگی و معاونت سازمانهای نظامی و قضایی و همچنین واحد امور بانوان و ... می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار