خبرهای داغ:
جانشین سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی خبر داد

20مهرماه افتتاح نمایشگاه " از حرا تا حرم" در بیرجند/ برگزاری 3 اجلاسیه کنگره شهدا در مهرماه

جانشین سپاه انصارالرضا علیه السلام با اشاره به افتتاح نمایشگاه چند منظوره در بیرجند گفت: ساعت 18روز جمعه 20مهرماه نمایشگاه " از حرا تا حرم" در انتهای خیابان معلم افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۰۶۷۱۹۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ صفرعلی اسماعیلی جانشین سپاه انصارالرضا علیه السلام صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنگره شهدا مجموعه ای مردمی است و بخش اعظم فعالیت ها در سطح جامعه و بین قشرهای مختلف مردم اجرا و پشتیبانی می شود که به دلیل عشق و ارادت آحاد مردم به شهدا و انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تعدادی از اجلاسیه ها که در مهرماه اجرا می شود افزود: روز گذشته اجلاسیه شهدای شهرستان طبس با استقبال خوب مردم مومن انقلابی طبس برگزار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه اولین اجلاسیه در هفته آینده به شهدای دانشگاهیان مربوط است خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این مراسم اساتید، دانشگاهیان، مسئولین و خانواده های شهدا هستند که شنبه 21مهرماه ساعت 8:30 در حسینیه جماران برگزار می شود.

وی ادامه داد: اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگیان یکشنبه 22مهرماه ساعت 8:30 صبح با شرکت فرهنگیان، دانش آموزان، کادر اداری آموزش و پرورش، مسئولین و خانواده های شهدا برگزار می شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان بیان داشت: 24 مهرماه اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح متشکل از کارکنان نیروهای مسلح با خانواده هایشان، پرسنل وظیفه نیروهای مسلح در سطح استان و  پیشکسوتان قشر دعوت شدند و متولی این برنامه فرماندهی نیروی انتظامی استان است.

وی خاطرنشان کرد: مهمان کشوری برای همه اجلاسیه ها دعوت شده است. دانشگاه از وزیر علوم و مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها برای سخنرانی دعوت کردند و در اجلاسیه دانش آموزی نیز دعوت از مسئولین کشوری دارند.

اسماعیلی اظهار داشت: این بخش اجلاسیه ها اختصاصی و قشری است که چند قشر خاص شرکت دارند اما حضور سایر علاقه مندان در اجلاسیه ها بلامانع است. چون در مهرماه با مشکل فضا مواجه هستیم و سالن دوم هنوز کامل آماده نشده است جمعیت اختصاصی همان قشر حضور دارند.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه چند منظوره در بیرجند عنوان داشت:  ساعت 18روز جمعه 20مهرماه نمایشگاه " از حرا تا حرم"  در انتهای خیابان معلم افتتاح می شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان گفت: نمایشگاه چند منظوره پیش بینی شده است و همزمان با کنگره شهدا با عنوان تاریخی، فرهنگی و دفاعی است و بعد از کنگره برای بخش های مختلفی در اقتصاد مقاومتی مورد استفاده قرار می گیرد و دیگر کارکرد سازمانی برای آن پیش بینی کردیم.

وی با بیان اینکه بخش های اصلی نمایشگاه تاریخی است گفت: ابتدا از غار حرا شروع می شود کوچه های مدینه، قبرستان بقیع، غدیر، کربلا، خانه کعبه ، دفاع مقدس و تا جماران ادامه دارد و توسط حوزه هنری نیز کارهای فرهنگی و نمایشی انجام شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تا کنون در استان نمایشگاهی با این سبک نداشتیم و بنا است حداقل در مدت سه سال به این شکل استفاده می شود که بخش اعظم کار هزینه ها و اقدامات مردمی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سایر اجلاسیه ها در آبان و آذر برگزار می شود افزود: اجلاسیه فضای مجازی در آبان و اجلاسیه طلاب و روحانیون در اول آذر ، اجلاسیه شهدای شهرستان قاین و مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی  8آذر،  اجلاسیه بانوان  17آذر ،  اجلاسیه ایثارگران 18 آذر و اجلاسیه نهایی 20 آذر برگزار می شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان اظهارداشت: حداقل بر حضور 5هزار نفر در اجلاسیه های اولیه و در اجلاسیه های آذرماه تا 10هزار نفر پیش بینی کردیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دنبال آمار و گزارش دهی از اجلاسیه ها نیستیم بلکه حضور و مشارکت مردم را نیاز داریم.

وی تصریح کرد: امروز با اطلاع رسانی رسانه ها افکار عمومی اغنا شده و شبهات و تردیدها به خوبی پاسخ داده شده است و دل مردم در گرو اثرات مهم کنگره شهدا از جمله وحدت و صمیمیت در استان است.

 وی از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست در حالیکه فضای استان آماده این برنامه است اطلاع رسانی به خوبی انجام دهند چون بخش اعظم کار برای بهره بردن مردم از مجالس شهدا مربوط به رسانه ها است.  

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار