خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

شهادت مزد اخلاص سردار «همدانی» بود

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اخلاص شهید «همدانی»، شهادت را نتیجه این اخلاص دانست و گفت: ایشان تنها در راه خدا قدم بر می‌داشت که در نهایت شهادت را به عنوان مزد و اجرش دریافت کرد.
کد خبر: ۹۰۶۷۲۲۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

شهادت مزد اخلاص سردار «همدانی» بودسرهنگ مصطفی رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج همدان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و سومین سالگرد شهادت «حاج حسین همدانی» با معرفی این شهید بزرگوار به عنوان یکی از شهدای شاخص استان همدان اظهار کرد: سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی» جزو برجسته گان شهدا و مجاهدینی است که تمام عمر خود را وقف اسلام، قرآن، مکتب و مردم جهان اسلامی کرد.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» از جمله شهدایی بودند که در زمان جنگ تحمیلی شاخص و جزو فرماندهان عالی رتبه نظام بودند، به نقش ایشان در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان کرد: شهید «همدانی» در زمان انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن در دوره‌های مختلف در راه اسلام و انقلاب تلاش‌های فراوانی داشته وهیچ‌گاه به دنبال رفاه و آسایش نبود که در نهایت اجر این تلاش را با شهادت در راه خدا دریافت کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به نقش شهید «همدانی» در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در فتنه 88 تصریح کرد: ایشان در فتنه 88 به عنوان فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با تجربه و توانمندی بالا در مقابل فتنه‌گران ایستادگی و نقش بسیار تعیین‌کننده و تاثیرگذاری در ایجاد امنیت داشت به طوری که با کمترین هزینه صحنه را به خوبی مدیریت و دشمنان را ناامید کرد.

وی به نقش شهید «همدانی» در پیروزی جبهه مقاومت اشاره و بیان کرد: در شرایطی که جبهه مقاومت به حضور ایشان نیاز داشت، در شرایط بسیار سخت جانانه حضور یافت و با الگوبرداری از بسیج نیروهای مردمی صحنه را سازماندهی و ساماندهی کرد و با تشکیل بسیج در جهان اسلام توانست موفقیت‌های بسیاری کسب و مانع از سقوط کشور سوریه شود.

رستمی با تاکید بر اینکه نابودی داعش و جبهه‌النصره در سوریه از اهداف شهید «همدانی» در جلوگیری از سقوط سوریه بود، گفت: این شهید بزرگوار و شهدای مدافع حرم با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری توانست با حضور شبانه‌روزی در آن خطه از تشکیل دولت تکفیری و به تبع آن ملت تکفیری در راستای حفظ اسلام جلوگیری کنند و این آزادای و استقلالی که امروز در سوریه وجود دارد به دلیل جانفشانی این عزیزان است.

وی در تبیین مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید «همدانی» با بیان اینکه ایشان دارای شخصیت همه جانبه و ویژگی‌های منحصربه فرد است، از روحیه جهادی ایشان سخن به میان آورد و گفت: ایشان انسانی جهادی و روحیه جهادی بالایی داشت، چراکه کسی می‌تواند در این برهه از زمان برای مقابله با جهان کفردر یک سرزمین غریب حاضر شود که تفکر و روحیه جهادی داشته باشد و اگر ایشان از این روحیه برخوردار نبود به طور قطع نمی‌توانست در آن منطقه حضور یافته و ایفای نقش کند.

* شهید «همدانی» به جوانان اعتقاد و اطمینان داشت

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شهید «همدانی» انسانی با بصیرت، آگاه، سرشار از روحیه مجاهدت و شجاعت و همواره در آرزوی شهادت بود، بیان کرد: ایمان و اعتقاد به راه و هدف از دیگر ویژگی‌های شهید «همدانی» است به طوری که اعتقاد داشتند که این انقلاب زمینه‌ساز انقلاب حضرت مهدی(عج) خواهد بود.

وی با اشاره به اعتقاد و اطمینان شهید «همدانی» به جوانان، با بیان اینکه ایشان بر این باور بود که جوانان امروز چیزی کمتر از جوانان دیروز ندارد و در برخی جهات مجاهدتر، عالم تر و آگاه‌تر نیز هستند، افزود: سردار «همدانی» معتقد بود که جوانان کارهای «نشدنی» را «شدنی» می‌کنند و کارهایی که در ظاهر امکان انجامش وجود ندارد را جامه عمل می‌پوشانند.

رستمی در بیان دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهید «همدانی» به روحیه ولایت‌پذیری ایشان اشاره و تاکید کرد: این شهید معز ذوب در ولایت بود و روحیه ولایت‌پذیری ایشان زبانزد همگان و تمام تلاش‌ها و هم و غم زندگی او در اطاعت از ولایت بود، به طوری که در صحبت‌ها، در مرام و موضع‌گیری‌هایشان تبعیت از ولایت بر همگان آشکار است.

وی با اشاره به اخلاص شهید «همدانی»، شهادت را نتیجه این اخلاص دانست و بیان کرد: اخلاص از سر و روی این شهید می‌بارید و تنها در راه خدا قدم بر می‌داشت که در نهایت شهادت را به عنوان مزد و اجرش دریافت کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه کسی در کنار شهید «همدانی» احساس تنهایی و غربت نمی‌کرد، افزود: این شهید معز به این اعتقاد داشت که بسیج ظرفیت فوق العاده‌ای است و از طریق بسیج می‌توان در جهان اسلام جلوی نفوذ استکبار را گرفت.

وی با بیان اینکه شهید «حاج حسین همدانی» در برخورد با خانواده بسیار عجیب بود، خاطرنشان کرد: اعتقاد ایشان به خانواده و همراهی خانواه با ایشان در آثاری که از ایشان به یادگار مانده نشان از این موضوع دارد که در جبهه نبرد یک انسان شجاع به تمام معنا و در برابر خانواده فردی خاضع و همراه و همدل با خانواده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات