خبرهای داغ:
طی ۶ ماه نخست سال جاری انجام شد؛

انتقال بیش از ۲ میلیارد لیتر فرآورده نفتی از طریق خطوط لوله منطقه شمالشرق

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق توانست با تامین ایمنی لازم، انتقال دو میلیارد و ۳۶۵ میلیون لیتر معادل ۱۴ میلیون و ۸۷۵ هزار بشکه انواع فرآورده اعم از بنزین، نفت گاز، نفت سفید و نفت جت را در کارنامه شش ماهه امسال خود ثبت کند.
کد خبر: ۹۰۶۷۲۴۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، معاون عملیات این منطقه با اعلام خبر بالا گفت: میزان کل فرآورده‌های انتقال یافته توسط این منطقه معادل یک میلیارد و ۱۰۸ میلیون تن کیلومتر است.
حسین ابراهیمی ادامه داد: فرآیند انتقال در منطقه شمال‌شرق از طریق خطوط لوله‌ی ۸، ۱۰، ۲۰ و ۲۲ اینچ با بهره‌گیری از چهار مرکز انتقال نفت و ۱۰ تاسیسات نفتی در کمترین زمان و با ایمن‌ترین شکل انجام می‌گردد.
وی ابراز داشت: خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی یکی از مطمئن‌ترن و ایمن‌ترین راه‌های ارسال فرآورده‌های مختلف در گستره پهناور منطقه شمالشرق است که در مقایسه با انتقال جاده‌ای آن، سریع‌تر و کم هزینه‌تر می‌باشد.
به گفته وی؛ در شش ماهه اول امسال ۶۴۵ میلیون لیتر بنزین (حدود چهار میلیون بشکه) توسط خطوط لوله منطقه شمال‌شرق انتقال یافته که از این میزان ۲۳۳ میلیون لیتر به انتقال بنزین یورو ٤ و ۴۱۲ میلیون لیتر به بنزین معمولی مربوط می‌شود.
معاون عملیات منطقه شمالشرق تصریح کرد: در همین مدت ۵۳ میلیون لیتر نفت جت (حدود ۳۳۳ هزار بشکه) و ۱۴۲ میلیون لیتر (۸۹۳ هزار بشکه) نفت سفید نیز انتقال یافته است.
ابراهیمی ادامه داد: در فصول بهار و تابستان امسال یک میلیارد و ۵۲۵ میلیون لیتر گازوئیل (حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه) نیز انتقال یافته که از این میزان یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون لیتر نفت گاز معمولی و ۲۰۲ میلیون لیتر آن نفت گاز پاک می‌باشد.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: استان خراسان رضوی با یک میلیارد و ۶۸۲ میلیون لیتر و استان سمنان با ۳۶۵ میلیون لیتر به ترتیب بیشترین سهم و کمترین سهم از این عملکرد را به خود اختصاص داده‌اند.
معاون عملیات منطقه شمال‌شرق همچنین به تامین سوخت سه نیروگاه مستقر در حوزه عملکرد این منطقه اشاره کرد و گفت: با تلاش همکاران در نیمه اول امسال ۲۲۰ هزار بشکه (حدود ۳۵ میلیون لیتر) سوخت نیروگاه سمنان، ۱۱۳ هزار بشکه (حدود ۱۸ میلیون لیتر) سوخت نیروگاه شاهرود و ۲۸۰ هزار بشکه (حدود ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه) سوخت نیروگاه نیشابور را نیز تامین کرده‌ایم.
وی در پایان ارائه خدمت شایسته به زائران علی ابن موسی الرضا (ع) را یکی از توفیقات همکاران خود در این منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد: توانسته باشیم با تلاش شبانه روزی همکاران‌مان رضایت زائران حرم امن رضوی بویژه در ایام پیک تعطیلات نوروزی و تابستانی را بدست آورده باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها