خبرهای داغ:
معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان تأکید کرد
معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر ضرورت تبیین شخصیت و سیره زندگی شهید «همدانی» برای نسل جوان گفت: در معرفی شهید «همدانی» به جامعه کوتاهی شده است.
کد خبر: ۹۰۶۷۲۴۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

ضرورت تبیین شخصیت و سیره زندگی شهید «همدانی» برای نسل جوانسیدرضا موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت یاد و خاطره حبیب سپاه ، سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی» در تبیین ابعاد شخصیتی این شهید والامقام اظهار کرد: شهید «همدانی» دارای شخصیتی همه جانبه و چند بعدی و ویژگی‌های منحصر به فرد بود که در کمتر فرمانده و شهیدی این ویژگی‌ها همزمان دیده می‌شد.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» خصوصیات و حالات زیبا و زیادی داشت که زبان از بیان آنها قاصر است، گفت: هراندازه از شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی سردار «همدانی» بگوییم باز کم گفتیم و آنچنان که باید و شاید حق مطلب را نمی‌توانیم ادا کنیم.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اخلاص والای شهید «همدانی» با بیان اینکه بالاترین خصوصیات اخلاقی که یک فرد می‌تواند داشته باشد در این است که تنها برای رضای خدا قدم بردارد، گفت: شهید «همدانی» تنها خدا را می‌دید و در صدد کسب رضایت خداوند متعال قدم بر می‌داشت که همین امر موجب عزت و قابل پذیرش بودن ایشان شد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهادت در دین مبین اسلام ، تبیین سیره زندگی و خصوصیات اخلاقی شهدا را ترویج روحیه جهاد وشهادت و تبلیغ دین اسلام دانست و بیان کرد: باید تمام خصوصیات و فضایل اخلاقی در یک فرد جمع شود تا لیاقت شهادت داشته و خداوند از باب رحمت خود بزرگ‌ترین مدال افتخاررا به یک فرد بدهد تا شهید شود و با توجه به اینکه خداوند از خصوصیات خودش در روح شهدا و انسان‌های بزرگ می دمد مطمئناً هراندازه خصوصیات شهدا تبیین شود، از خصوصیات خداوند بیان شده که به نوعی تبلیغ دین خدا است.

موسوی درهمین خصوص با اشاره به آیه صریح قرآن که «شهدا زنده‌اند و در نزد پروردگار خود روزی دارند»، اضافه کرد: در قرآن اینچنین آیه صریح و مستقیمی تنها در مورد شهید وجود دارد که شأن و منزلت شهید را می‌رساند.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین شخصیت و سیره زندگی شهید «همدانی» برای نسل جوان ابراز داشت: در معرفی شهید «همدانی» به جامعه کوتاهی شده است.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: متاسفانه هنوز نتوانستیم روحیه و جایگاه شهید «همدانی»، شهدای مدافع حرم و دیگر شهدا را در بین مردم نهادینه کنیم چراکه اگر روحیه، حالات و خصوصیات اخلاقی شهدا در بین مردم نهادینه شده بود امروز با این مشکلات و معضلات جامعه روبرو نبودیم و جوانان می‌توانستند الگوی خود را به خوبی انتخاب و بر اساس الگوی خود حرکت کنند.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» در طول 40سال مجاهدت نقش مهم و تاثیرگذاری در راه اسلام و انقلاب ایفا کرد، گفت: سردار بزرگ اسلام در هر عرصه و مسیری که حرکت کرد منشأ خیر و برکت شد ضمن اینکه در طول 40 سال مجاهدت به دلیل بصیرت بالایی که داشت هیچ‌گاه دچار کجی و انحراف نشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات