خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: محراب محل مقاومت در مقابل انواع آلودگی ها است که حیات طیبه انسان را به خطر می اندازد و برکات حیات معنوی و جهاد در راه خدا به ما حیات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، بین المللی و اقتصادی می دهد.
کد خبر: ۹۰۶۷۲۴۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در دیدار فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج طلاب و روحانیون استان اظهار داشت: عنوان طلبه و روحانی همراه با تعبیرهای نظامی با هم معنی خوبی می دهد.

وی عنوان داشت: پیداست در سلسله موجودات و ارتقاء سطوح مختلف مقام حیات مقام بالایی است و خداوند متعال این نعمت بزرگ را به بخشی از موجوداتش عنایت فرموده است و مثل هر امانت دیگری باید حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: به دلیل اینکه ما در عالم تضاد زندگی می کنیم و هر چیزی آفتی دارد حیات هم آفت دارد و در این باب بالاخره مبارزه لازم است.

وی خاطرنشان کرد:  از حیات گیاهی که در سطح پایین است تا حیات جمادی که پایین تر از آن است و حیات حیوانی مبارزه لازم است و میدان مبارزه طبیعت اولین میدانی است که انسان خودش را در مبارزه آفات می بیند و اگر بخواهد بماند باید مبارزه کند.

عبادی بیان داشت: طبیعت میدان مبارزه است و اگر پیش بینی لازم و به موقع و تجهیزات لازم صورت نگیرد حیات باقی نمی ماند اما این ها رده های پایین حیات هستند.

 وی با بیان اینکه حیات انسانی به عقل و ایمان است متذکر شد: حیات طیبه انسان باید نگاه داری شود و باز هم میدان مبارزه است و تلفیق این دو با هم شاید برای بعضی تازگی داشته باشد.

امام جمعه بیرجند گفت: مسجدی که اداره و در آن نماز اقامه می کنید جایگاه مقدس است و در جلوی جمعیتی که آنجا توفیق پیدا می کنند امام جماعت به محراب یعنی به میدان مبارزه می رود .

وی با تاکید بر اینکه محراب محل مقاومت در مقابل انواع آلودگی ها است که حیات طیبه انسان را به خطر می اندازد اگر دفاع نکنید همه چیز را از بین می برد.

عبادی با بیان اینکه امروز در همه صحنه ها نیاز به جهاد است گفت: اگر مبارزه نکنید نابود هستید و هرجا اندکی ضعف است مرگ انسان فرا می رسد. برکات حیات معنوی و جهاد در راه خدا به ما حیات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، بین المللی و اقتصادی می دهد.

وی ادامه داد: اگر ما در حیات انسانی الهی که حیات ایمانی است کم بیاوریم همه رشته های حیات را از ما می گیرند و به جای حیات علمی چیزهای دیگر مانند ابزار وابستگی می آورند و استقلال اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما را از بین می برند و همه امور ما را فاسد می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: عنوان فرماندهی و پایگاه مقاومت در لباس عالم دین جایگاه اصلی اش اینجاست و پیامبران نیز صرفاً برای ادای فریضه ها مانند نماز و روزه و عابد شدن نیامده بودند از این جهت همواره با اذیت دشمنان مواجه می شدند چون دنبال حفظ حیات انسانی الهی بودند.

وی با تاکید بر اینکه عزلت و گوشه نشینی شایسته عالمین دینی نیست افزود: اوصیای به حق پیامبر آخر الزمان سلام الله علیها در هر جا و موقعیتی باشند در محراب  هستند.

عبادی خطاب به طلاب و روحانیون گفت: بعد از واقعه عاشورا نخستین بار فرصت تاریخی دست داد و بنیانگذار جمهوری اسلامی دین خدا را احیاء فرمود که شما وراثت کریمه را از آنجا دارید.

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب نیز با دنیای کفر در مقابل این همه هجوم و حمله که به تعبیر دشمن همه گزینه ها برعلیه ما روی میز است دین خدا را یاری می رساند و شما نیز پشتیبان ایشان هستید تا حل کننده معمای ظهور مهدی(عج) باشید و از اجری عظیم بهره ببرید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها