نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: یکی از برنامه‌هایی که زمینه رشد معنوی دانش‌آموزان را فراهم می‌کند، مسابقه اذان و مکبری اس
کد خبر: ۹۰۶۷۲۷۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی  امروز در نخستین دوره مسابقه بزرگ مکبری  اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که زمینه رشد معنوی دانش‌آموزان را فراهم می‌کند، مسابقه اذان و مکبری است.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار است که مسابقه مکبری در کنار مسابقه اذان برگزار می‌شود، این موضوع نشان از استعدادهای ذاتی دانش‌آموزان داشته که اگر شکوفا شوند زمینه‌های رشد معنوی را در میان آن‌ها فراهم می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به استقبال فراوان دانش‌آمورزان از مسابقه مکبری بیان داشت: بایستی برنامه‌ریزی جامع خوبی در این زمینه داشته باشیم و به همین منظور انتظار می‌رود ستاد برگزاری مسابقه مکبری در آموزش‌وپرورش شکل و این مسابقه هر ساله اجرا شود.

آیت‌الله میرعمادی مکبر را منادی اسلام و دعوت‌کننده به عبادت خواند و افزود: مسئله مکبری در اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مکبر دعوت کننده نمازگزاران برای هماهنگ شدن با یکدیگر در پیشگاه خداوند متعال است، ضمن اینکه خداوند ثواب نمازگزار را به مکبر می‌دهد.

وی در تشریح برخی ویژگی‌های مکبر بیان داشت: مکبر باید انسانی خوش صدا بوده تا هنگامی که تکبیر می‌گوید همه لذت ببرند، مکبر از طمانینه‌ای بایستی برخوردار باشد تا دیگران از او آرامش بگیرند، همچنین به احکام نماز مسلط بوده تا اینکه مردم دچار اشتباه نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: مکبر از میان انسان‌های خوش‌نام انتخاب شود، با وضو بودن دیگر ویژگی مکبر است، ضمن اینکه مکبر بایستی در جایی قرار گیرد که به مردم احاطه داشته و دیگران نیز مکبر را ببینند.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه مکبر باید حالات نماز را از نظر واجبات و مستحبات به‌خوبی بداند، گفت: مکبر اگر باوقار باشد نماز حالت معنوی و خاصی پیدا می‌کند.

وی نمازجمعه را محل ارتقاء معنویت انسان عنوان و تصریح کرد: آموزش مکبری ضرورت جامعه است که متاسفانه این موضوع امروز کمتر دیده شده و بایستی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه نمازجمعه فرصتی برای نوجوانان و جوانان فراهم می‌کند که به‌عنوان مجریان این قرارگاه فرهنگی انتخاب شوند، گفت: خوشبختانه مسائل تربیتی، قرآن عترت و نماز در آموزش‌وپرورش لرستان از جایگاه خوبی برخوردار بوده که ستودنی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات