خبرهای داغ:
حجت الاسلام ابوترابی گفت: کشور ما که در نقشه علمی جهان هیچ جایگاهی نداشت. اما امروز جزو 5کشور اول علمی جهان هستیم.
کد خبر: ۹۰۶۷۲۹۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛ حجت الاسلام ابوترابی فر امام جمعه موقت تهران در همایش چهل سالگی انقلاب اسلامی و رسالت نخبگان در دانشگاه آزاد گرگان اظهار کرد: ایران 1404 توسعه یافته با جایگاه اول فناوری و علمی با هویت انقلابی و اسلامی و الهام بخش برای جهان اسلام است که تعامل سازنده با بین الملل و منطبق بر اصول اخلاقی و ارزشهای اسلامی و ملی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: پیشگامان عرصه علم و دانش چشم انداز جمهوری اسلامی را به عنوان هدف و مقصد برای سال 1404 تالیف کنند چرا که با نگاه به این هدف نقشه راه شناسایی می شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در حوزه های گوناگون به دلیل ظرفیت و استعداد بالا و رهبری شایسته انقلاب قدم های بلندی برداشته و در مسیر چشم انداز حرکت کرده و اگر اراده جدی در ارکان مختلف کشور برای تحقق شکل می گرفت اعجاز بزرگی رخ میداد.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: ما الان در جایگاه بزرگ سیاسی و... به محور تعیین کننده و قدرت موثر در معادلات بین المللی تبدیل شدیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این قدرتی که کشورهای دیگر بدون اتکا به دیگران ندارد اما جمهوری اسلامی تنها توانست آن را کسب کند و هیچ سیاستمداری در دنیا نمی تواند این قدرت ایران را تایید نکند.

وی افزود: در عرصه علمی هم شاهدیم کاروان علمی با شتاب حرکت می کند و حتی در تجاری سازی علم موقعیت ایران ممتاز است.

 ابوترابی ادامه داد: کشور ما که در نقشه علمی جهان هیچ جایگاهی نداشت. اما امروز جزو 5کشور اول علمی جهان هستیم.

وی در خصوص این دستاوردها توضیح داد: در حوزه نانو، فنی مهندسی هوا فضا، لیزر، علوم زیستی، موقعیت استثنایی است که جامعه علمی به آن اذعان میکند.

ابوترابی گفت : این کار ثمره مدیریت عالی کشور و نگاه رهبری برای تبدیل شدن مرجعیت علمی و قطب علمی در جهان است.

وی ادامه داد: مقالات علمی که مرجع هستند در جهان کم نیست. اما این مرجعیت باید برای ایران باشد و زبان فارسی نیز باید مرجع شود و این افق کشور است.

امام جمعه موقت تهران در رابطه با ظرفیت امنیت کشور توضیح داد: در حوزه امنیت ایران برای منطقه و اروپا خلق امنیت کرده و اگر جایگاه جمهوری اسلامی نبود امروز امنیت در قاره اروپا به این اندازه نبود و یکی از مسائل که اروپا مطرح می کنند همین اعتراف به نقش ایران در امنیت منطقه می باشد.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: راهبرد ایران ارتقا امنیت جامعه جهانی و اروپا و منطقه است.

وی بیان کرد: یکی از دلایل رویارویی با استکبار برقراری امنیت است و امریکا عامل برهم زننده امنیت است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حمایت امریکا از رژیم وابسته جز ناامنی و مقابله با حاکمیت ملتها دستاورد دیگری نداشته و ایران اسلامی گامی بلند در این زمینه برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصادی ایران در فراهم آوردن زیر ساخت های کشور و بستر رشد و تربیت نیروی عالم و توانا که مهمترین عامل پیشرفت است جایگاه استثنایی دارد.

امام جمعه موقت تهران در خصوص فعالیتهای اقتصادی گفت: تمام زیر ساختها برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی بزرگ در کشور فراهم است اما از این ذخایر استفاده نمی شود.

وی گفت: باید جامعه علمی از تمام ظرفیتش برای رسیدن به نقشه راهی که در کوتاهترین زمان راه را برای خلق و تولید ثروت فراهم آورد استفاده کند.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: جز با وحدت علمی نمی توان به نقشه راهی که ما را در کوتاهترین زمان از نظر تولید ثروت و ایجاد اشتغال و مدیریت نقدینگی برساند دست یابیم.

وی درخصوص جایگاه علم گفت: در تمام حوزه ها باید علم و دانش محور وحدت باشد و یک قدم نباید بدون علم برداریم و نقشه علمی باید بر اساس آن باشد نه اینکه بودجه ای که وابستگی ما را به نفت بیشتر و دولت و پروژه ها را متورمتر کند.

امام جمعه موقت تهران توضیح داد: این کار باید توسط نخبگان معتقد به انقلاب و مسئول در برابر جانبازان و ایثارگران انجام شود

وی افزود: برای اینکه در حوزه علمی به وحدت برسیم باید هوای نفس را کنار بزاریم و از جناح بازی و باندبازی دوری کنیم.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: ما امسال تنها چهل سالگی انقلاب را جشن نمی گیریم بلکه چهل سالگی جبهه مقاومت و جریان اصیل انقلاب در منطقه که پرونده استعمار را در هم پیچیده را جشن می گیریم.

وی در خصوص وظیفه نخبگان اشاره کرد و افزود: فساد و بی عدالتی در هر اندازه ای که هست باید ریشه کن شود و قدم های خطا رفته باید رصد و قدم های صحیح باید تبیین شود و این کار نخبگان است.

ابوترابی ادامه داد: قدم های اصلاحی هزینه دارد و این تنها زمانی انجام می شود که همه جریانات هزینه آن را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها