فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: حماسه آفرینی رزمندگان در تاریخ انقلاب ماندگار شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۲۹۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

 به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری در دومین جشنواره مالک اشتر سپاه خوی اظهار کرد: حماسه آفرینی رزمندگان اسلامی در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد؛ ایام و مناسبت ها فرصت خوبی  برای اندیشیدن است، علی الخصوص ماه محرم که محور حرکت معنوی در طول زندگی است.

وی دفاع مقدس را نیز قله بی نظیر برای دوباره اندیشیدن، دیدن و بازبینی مجدد عنوان کرد و افزود: دفاع اوج قله در جمهوری اسلامی و  یک مثال عینی برای رسیدن به خداوند است.

سردار شهسواری اظهار داشت: شهرستان خوی در طول  دفاع مقدس و در جبهه های جنوب و شمال غرب نقش آفرینی کرد و هزاران شهید و جانباز و ایثارگر ثمره حماسه آفرينی این شهرستان در تاریخ دفاع است.

این مقام مسئول شهدا را انسان های برجسته و متصل به خدا  معرفی کرد که خاضعانه و خاشعانه در اطاعت از امر پروردگار هستند و  ایمان، جهاد، هجرت و شهادت که بارها در قرآن ذکر شده کلیدهای طلایی است که هر کدام را طی کرده است.

روحیات شهدا برای نسل جدید ترسیم شود

سردار حبيب شهسواري با اشاره به خصوصیات و ویژگی ها و روحیات، اخلاق و رفتار شهدا  با ذکر خاطره ای از شهید فتوره چی و حمید باکری در عملیات والفجر4 تحت فرماندهی شهید مهدی باکری، گفت: مثل شهدا مثل ماه در برابر خورشید است که تا خورشید است ماه دیده نمی شود.

وی افزود: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این قله پیروزمند و افتخارآمیز نظام جمهوری اسلامی ایران، دشمنان از خدا بی خبر به سرکردگی آمریکای خیانتکار با شدید ترین تهاجم فرهنگی قصد دارند به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.

فرمانده سپاه شهداء استان آذربايجان غربي، اتفاقات اخیر رخ داده در کشور را از جمله اعجاب آورترین رویدادهای تاریخ عنوان و افزود: تاریخ بشر گواه بر این است که تمامی حوادث تکرار شدنی است و این اتفاقات به شکل های مختلف در زمان پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) رخ داده است.

وی همچنین با ذکر روایتی از مولای متقیان (ع)، گفت: ایشان مقاومت و استقامت انسان ها در  سختی و مشقت ها را به علف هایی تشبیه کرد که میزان مقاومت  علف در کنار جوی آب و بی آب با هم متفاونت است.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: اکنون ما ایرانیان 40سال است در برابر تحریم و فشارها به پیشوایی  امام(ره) و رهبر معظم انقلاب ایستاده‌ایم.

*توطئه چینی دشمن پایان ناپذیر است

وی اظهار داشت: توطئه مکر و حیله دشمنان بر علیه ایران در حوزه  نرم افزار و سخت افزار است، اما به لطف الهی رشد، بالندگی، ایمان و بصیرت مردمان، ایران را در برابر هر نوع تهدید بیمه کرده است، هرچند اراده دشمن نابودی نظام است اما در برابر این اتحاد و انسجام ایرانیان، متزلزل شدن دولت آمریکا را می بینیم که در عرض 2سال 50 نفر استعفا داد.

سردار شهسواري  ابراز داشت: وظیفه مسئولین، نیروی ارزشی و انقلابی، انتقال دستاوردها و پیام  انقلاب و دفاع مقدس به نسل جوان است و ما می بینیم که  نوع نگاه رهبری به جوانان بسیار ارزشمندتر و فاخرتر از نگاه برخی ها است.

وی افزود: رهبری فرمودند"اگر دوباره دفاع صورت گیرد جوانان امروز دلاورتر و رشیدتر از جوانان دوران دفاع مقدس هستند که مصداقشان شهید حجی هاست"

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، ادامه داد: نباید منتظر شد که دهه فجری برسد تا در طول دهه ما دستاوردها را تبیین کنیم، بلکه باید آمریکای جنایتکار این ام الفساد عالم را در طول سال برای همه موشکافی کنیم  و باید دانست ایران به عنوان خار در چشم و استخوان در گلو و تیر در قلب آمریکاست.

وی گفت: بسیج کلمه شفابخشی است که جوانان در این قالب حماسه های ماندگار در تاریخ به ثبت می رسانند؛ بسیج تحول گری در سیستم عراق در حال سقوط را به عراق ثبات تبدیل کرد و خمیر مایه بسیج داعش را در سوریه به زمین زد.

آمریکا توان ایستادن مقابل تفکر بسیجی را ندارد

وی اظهار داشت: آمریکا تاب تحمل دیدن بسیج را ندارد و زمانی که آمریکا در عرض 40سال قصد داشت ریشه اسلام را بخشکاند به لطف الهی 40برابر هرساله رشد و پیشرفت می کنیم و این همان عجز و ناتوانی آمریکا در برابر ماست.

شهسواري با وجود همه تهاجم های سخت و نیمه سخت آمریکا علیه نظام اسلامی و تقویت عوامل دست پرورده اش و علم کردن در برابر ایران، گفت: ایمان و اتحاد و ولایت حرف اول را در ایران می زند و این دوپینگ ها ایران را همیشه سرافراز نگه خواهد داشت.

وی در ادامه به رخنه های ایجاد شده در کشور توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: همچنان که در حوزه های دفاعی مردم با هدایت و راهنمایی های مدبرانه رهبر ایستادگی کردند در دو بعد فرهنگ و اقتصاد هم حرف اول را خواهند زد.

این رزمنده 8سال دفاع مقدس در پایان به اهمیت برپایی جشنواره مالک اشتر اشاره کرد و گفت: در حقیقت این جشنواره تکریم و تجلیل از بسیجیان دلاور و سپاهیانی است که با خلوص نیت شبانه روز در اجرا ی ماموریت های سپاه قدم برداشته و رضایت خدا و  فرماندهی کل قوا  را جلب کردند

سرهنگ پاسدار محمد باقر علايي فرمانده سپاه خوی نیز در ابتدا ضمن خیر مقدم گویی به تمامی میهمانان و مدعوین و بسیجیان با اعلام آمادگی مجموعه سپاه و بسیج به منویات رهبری در دفاع همه جانبه از کشور در برابر استکبار و مزدوران با اشاره به راهیابی 9 رده از این سپاه در جشنواره استانی مالک اشتر از تشویق 41رده برتر در این مراسم خبر داد.

در پايان اين مراسم از رده هاي برتر سپاه و بسيج شهرستان خوي تجليل شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات