خبرهای داغ:
حبیبی گفت: پژوهش ها و تحقیقاتی که در حوزه های صنعت و کشاورزی و ‌حوزه های مختلف پژوهشی داریم، سرعت کار و کیفیت تولیدات را بالا برده اند که خروجی آن صادرات بالاست.
کد خبر: ۹۰۶۷۲۹۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شورای سیاستگذاری هفته پژوهش ظهر امروز به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار، روسای دانشگاهها و پارک علم و فناوری و نیز مدیران دستگاهها در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.
 
منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار در این جلسه ضمن مقدس خواندن شغل معلمی و لزوم احترام به معلم در دین مبین اسلام بیان کرد: با توجه به ایات موجود باید جایگاه علم را مغتنم بشماریم.
 
وی گفت: تا زمانیکه دستگاههای اجرایی نتوانند یک درصد اعتبارات پژوهشی را جذب کنند، نشانگر این امر است که اعتقادی به پژوهش ندارند.
 
معاون امور اقتصادی استاندار  اظهار کرد: پژوهش ها و تحقیقاتی که در حوزه های صنعت و کشاورزی و ‌حوزه های مختلف پژوهشی داریم، سرعت کار و کیفیت تولیدات را بالا برده اند که خروجی آن صادرات بالاست.
 
مدیران باید حضور فعال و مستمر در کارگروهها داشته باشند و بازخوررد و خروجی هر دبیرخانه با حضور در کارگروهها و عمل به مصوبات آن مشخص می شود. 
 
حبیبی عنوان کرد: در بحث نمایشگاه هفته پژوهش، دستگاههای اجرایی و دانشگاهها پیشنهاد شده که این نمایشگاه از امسال از حوزه سه دانشگاه آزاد، بین المللی امام خمینی(ره)، علوم پزشکی و پارک علم و فناوری خارج شود و به دیگر دانشگاهها انتقال یابد و در همین راستا این نمایشگاه امسال در دانشگاه پیام نور برپا شود.
چارچوب برنامه های هفته پژوهش، یکسویه است
در ادامه محمدعلی حضرتی ها مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین عنوان‌کرد: چارچوبی که برای هفته پژوهش تعیین شده یکسویه است. اینکه پند محور باشیم‌ و‌ نسبت به حوزه انسانی پژوهش نشود راهگشا نخواهد شد. 
 
وی گفت: بسیاری از پژوهش ها درحوزه علوم‌انسانی انجام‌می شود که میان رشته ای هستند مانند باستان شناسی و به دلیل اهمیتی که دارند می توانند بسیار مفید واقع شوند. 
 
 
مدرسه باید پژوهش محور باشد
 
سالار قاسمی مدیرکل آموزش و‌پرورش استان قزوین در این جلسه با اشاره به امر اهمیت پژوهش در آموزش و پرورش بیان کرد: پژوهش از مجموعه آموزش و‌پرورش جدا نیست و برهمین اساس استان قزوین به موفقیت های زیادی در حوزه پژوهش دست یافته است.
 
وی افزود: جشنواره نوجوان‌خوارزمی در دوره دبیرستان و جشنواره جابر در دوره ابتدایی در استان در راستای حمایت از کودکان و نوجوانان پژوهشگر برگزار می شود.
 
مدیرکل آموزش و ‌پرورش استان قزوین افزود: حس رقابت بسیار خوبی بین دانش آموزان استان وجود دارد و ایده هایشان بی نظیر است اما متاسفانه آموزش و پرورش نمی تواند به خوبی از این استعدادها حمایت کند و پیشنهاد می شود امسال هفته پژوهش به آموزش و پرورش متمرکز شود تا استعدادهای این دانش آموزان بروز یابد.
 
قاسمی گفت: ما باید معلم پژوهشگر و‌محقق داشته باشیم ضمن اینکه زیرنظام آموزش، ارزشیابی و پژوهش است از همین رو مدرسه باید پژوهش محور باشد.
 
 
نمایشگاه امسال هفته پژوهش در دل صنعت 
در ادامه حمید خانپور مدیرعاملذشرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین اضافه کرد: از طرحهای دانشجویان که به مرحله تولید رسیده بازدید میدانی به عمل آمده و نمایشگاه امسال هفته پژوهش در دل صنعت برگزار شود. 
 
وی گفت: صنعت و پژوهش دو رکن جدایی ناپذیر هستند که وجود هریک ملزم به وجود دیگری است از همین رو پیشنهاد می شود تا جهت حمایت از پژوهشگران، در بخش صنعت حمایت شده و برنامه های پژوهشی نظیر نمایشگاه، در دل صنعت انجام شود.
 
 
مهمترین رسالت ما، ایجاد کمیته قوی در مسیر اهداف هفته پژوهش است
 
همچنین قاسمی مسوول پژوهش و فناوری استانداری قزوین بیان کرد:  مهمترین رسالت ما این است کمیته علمی قوی داشته باشیم تا فرایندی را برای اجرای این هفته برنامه ریزی کند. 
 
وی بیان کرد: استان قروین دارای ظرفیتهای خاص و مستعد موفقیت است و در همین زمینه در سطح ملی سال گذشته پژوهشگر علمی از دانشگاه علوم پزشکی، جزو افتخارات استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها