مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه شوط گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در هر زمینه ای راهگشاست.
کد خبر: ۹۰۶۷۳۰۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲

حجت الاسلام قلی نژاد، در رابطه با عقلانیت و جایگاه آن در دین گفت: در امور زندگی و دنیا باید عاقل بود و باید بدانیم با نیروی تفکر می‌توان بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد.

این مسئول در رابطه با عقلانیت و جایگاه آن در دین به فرموده حضرت امام على علیه السلام اشاره کرد که می‌فرمایند«أَفضَلُ النّاسِ عَقلاً أَحسَنُهُم تَقدیرا لِمَعاشِهِ وَ أَشَدُّهُمُ اهتِماما بِإِصلاحِ مَعادِهِ.» عاقل‌ترین مردم کسى است که در امور زندگیش بهتر برنامه ریزى کند و در اصلاح آخرتش بیشتر همّت کند.

وی در ادامه افزود: در دین توجه خاصی به بکارگیری عقل و قوه عاقله شده است و می‌توان با بکارگیری عقل راه سعادت در آخرت و هدایت در دنیا را پیمود.

قلی نژاد تصریح کرد: حال سوالی که مطرح است، اینست که، آیا کسانی که در تلاطم اقتصادی چند روز گذشته سرمایه خود را فروختند و ارز با قیمت بالا تهیه کردند و هم اکنون دچار زیان شدید شده اند عاقلند؟ آیا زنانی که بعلت گران شدن سکه مهریه خود را اجرا گذاشتند و بنیان یک خانواده، بعلت طمع از هم گسست عاقلند؟ آیا کسانی که سخنان ولایت را گوش نمی‌دهند عاقلند؟ آیا نمایندگانی که دیروز در مجلس برای آمریکا و اسرائیل خوش رقصی کردند عاقلند؟

حجت الاسلام قلی نژاد در انتها تاکید کرد: اگر در جامعه عقلانیت در بین مردم و مسئولین حکمفرما شود، مشکلات از بین خواهد رفت و جامعه به سعادت نزدیک می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات