خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به موازی کاری‌های فرهنگی و هنری در استان و شهرستان‌ها، گفت: موازی کاری فرهنگی بزرگ‌ترین آسیب است که بر پیکره فرهنگ وارد می‌کند.
کد خبر: ۹۰۶۷۳۱۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳

موازی کاری فرهنگی بزرگ‌ترین آسیب را بر پیکره فرهنگ وارد می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، علیرضا درویش نژاد در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان نهاوند با اشاره به مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌ها بیان داشت: شهرستان نهاوند پتانسیل بسیار عظیمی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه دارد .

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بیمه هنرمندان، گفت: مشکلات هنرمندان در حوزه بیمه در شهرستان پیگیری شود تا نسبت رفع آن‌ها اقدام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به لزوم پژوهش محوری در شهرستان، بیان داشت: پژوهش عامل شناخت و برنامه‌ریزی است که یک نیاز اساسی در جامعه بشری است.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی حاکم بر کشور تبعات آن به ادارات و از همه بیشتر به فرهنگ متحمل می‌شود، گفت: فرهنگ مشمول تنگناهای بومی و ملی در توزیع اعتبارات است.

درویش نژاد با اشاره به موازی کاری‌های فرهنگی و هنری در استان و شهرستان‌ها، تصریح کرد: موازی کاری فرهنگی بزرگ‌ترین آسیب است که بر پیکره فرهنگ وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه سلیقه‌ای عمل کردن موجب مشکلاتی برای فرهنگ می‌شود، گفت: متأسفانه در حوزه فرهنگ بی‌نهایت متخصص داریم که هیچ تخصص مرتبطی با لطایف این حوزه ندارند و همیشه در حال نظر دادن هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به تبعیض‌ها افزود: من معتقدم که همه ایران تهران نیست و در دید استانی نیز می‌گویم که همه استان همدان شهر همدان نیست و نباید برنامه‌ها فقط در مرکز استان معطوف شود.

وی ادامه داد: ما در حوزه اعتبارات شهرستان‌ها را ویژه‌تر می‌بینیم چراکه نیازمند شکوفاتر شدن هرچه بیشتر ظرفیت ها هستیم.

درویش نژاد با تأکید بر اینکه ما امروز نیاز به طنز داریم، گفت: طنز یک تعریف هنری دارد که با لودگی تفاوت زمین تا آسمان دارد و منظور ما از طنز هم لودگی نیست، اجرای طنز می‌تواند روحیه نشاط در جامعه را تقویت کند لذا در این راستا نیز از جشنواره‌های طنز حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلات متعدد خبرنگاران در حوزه‌های مختلف، گفت: بحث تکریم خبرنگاران باید جدی گرفته شود و باید به‌صورت مساوی با همه عزیزان فعال در این حوزه رفتار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: خبرنگاران عضو در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد و خانه مطبوعات شناسایی و افرادی که مشکل برای ثبت‌نام دارند درخواست‌های خود را برای بررسی بیشتر بدهند تا پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث اجرای کنسرت در نهاوند هیچ منع قانونی وجود ندارد، گفت: شهرستان نهاوند نیز جزئی از جمهوری اسلامی ایران و تابع قوانین است لذا اگر مانعی وجود دارد آن را بررسی می‌کنیم اما اداره ارشاد باید در بحث دادن مجوز اقدام کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات