خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

رسانه‌های انقلابی در مورد شهدا و انقلاب حق مطلب را به جا نیاورده‌اند

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه رسانه‌های انقلابی در مورد شهدا، انقلاب و شخصیت‌های انقلابی کوتاهی کرده و حق مطلب را به جا نیاورده‌اند، گفت: لازم است رسانه‌های انقلابی برای مقابله با جنگ نرم دشمن تلاش کنند که این اقدام علاوه بر بیمه کردن جوانان، سیلی محکمی به گوش آمریکا و ایادی داخلی و خارجی آنها خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۶۷۳۷۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

رسانه‌های انقلابی در مورد شهدا و انقلاب حق مطلب را به جا نیاورده‌اندمصطفی رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان به تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «خداحافظ سالار»، خاطرات «پروانه چراغ نوروزی» همسر شهید «حسین همدانی» اشاره و در بیان اهمیت این تقریظ، تصریح کرد : تقریظ آقا بر این کتاب بر این بود که نخست اهمیت این کتاب را برای مردم بیان کرده باشد و از طرفی تقدیر از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید «همدانی» در راه اسلام، انقلاب، مکتب و قرآن بود.

وی با تاکید بر اینکه تقریظ رهبری بر کتاب «خداحافظ سالار» در راستای جهانی کردن شخصیت شهید «همدانی» و تشویق جوانان به مطالعه خصوصیات و ویژگی‌های این شهید لازم بود، یادآور شد: تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این اثر بر افزایش مخاطبان این حوزه و معرفی این شهید بزرگوار تاثیر شایانی داشته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه سخنان خود بر لزوم تبیین شخصیت شهید «همدانی» برای نسل جوان تاکید و بیان کرد: یکی از شیوه‌های موثر برای بیمه کردن جوانان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن، آشنایی آنها با سیره شهدا است.

وی با تاکید بر معرفی هرچه بیشتر شهید «همدانی» به جوانان به عنوان یک الگویی مناسب تصریح کرد: اگر شخصیت اجتماعی، فرهنگی وسیاسی ایشان و سایر شهدا برای جوانان تبیین شود آنها می‌توانند از این بزرگواران الگوبرداری کنند چراکه امروز متاسفانه دشمن آنچنان ذهن برخی از جوانان را مشوش کرده که گاهی هدف را گم می‌کنند که اگر بتوانند از شهدا الگوبردرای کنند قطعاً مسیر واقعی حرکت انقلاب و حرکت نظام را می‌شناسند.

رستمی با بیان اینکه شهید «همدانی» آنچنان که شایسته است به جوانان معرفی نشده است، افزود: اقدامات صورت گرفته در راستای معرفی شخصیت شهید «همدانی» بسیار محدود است که می‌طلبد افرادی که دست به قلم هستند و کسانی که تریبون و رسانه در اختیار دارند در راستای معرفی هرچه بیشتر این شهید به نسل جوان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه در معرفی شهید «همدانی» به شخصیت فرهنگی و به ذوب در ولایت و ذوب در سیدالشهدا(ع) بودنش پرداخته نشده است، بیان کرد: در معرفی ایشان بیشتر به اقدامات این شهید در جبهه مقاومت پرداخته شده که این ظلم در حق شهید است و باید به این شهید و تمام شهدای مدافع حرم که اجر دو شهید را دارند و در جامعه کمتر به آنها پرداخته شده است، بها داده شود.

* در معرفی شهید «همدانی» و شهدای مدافع حرم نباید به صورت کلیشه‌ای کار کرد

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: در معرفی شهید «همدانی» و شهدای مدافع حرم نباید به صورت کلیشه‌ای کار کرد.

وی ادامه داد: البته این موارد خوب است اما کفایت نمی‌کند و لازم است فعالیت‌ها و برنامه‌ها در راستای معرفی شهید آنچنان باشد که در عمق جان جوان نفوذ کند تا جوان خودش را به این شخصیت نزدیک و شخصیتش با شهید عجین شود تا بتواند از آن الگوبرداری کند.

رستمی در همین خصوص به رسالت و وظایف رسانه‌های انقلابی اشاره و عنوان کرد: در این دوره رسانه‌ها و به ویژه رسانه‌های انقلابی این تکلیف را برعهده دارند که در برابر رسانه‌های مخرب دشمن با الگوسازی و با تهیه گزارشات مناسب و با پرداختن به شخصیت‌هایی همچون شهید «همدانی»، نسل جوان را بیمه کنند.

وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در جامعه امروز در راستای مقابله با هجمه‌های دشمنان گفت: اگر امروز به نسل جوان پرداخته نشود و کار فرهنگی صورت نپذیرد به طور قطع آسیب‌پذیر خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطر نشان کرد: نسل جوان دیروز کمتر شرایط امروز و اینترنت، فضای مجازی و شبکه اجتماعی مواجه بود اما امروز نسل جوان در معرض انواع آسیب‌ها قرار دارد که نگران کننده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های انقلابی در مورد شهدا، انقلاب و شخصیت‌های انقلابی کوتاهی کرده و حق مطلب را به جا نیاورده‌اند، اضافه کرد: لازم است رسانه‌های انقلابی برای مقابله با جنگ نرم دشمن تلاش کنند تا عرصه فضای مجازی و رسانه مملو از این مطالب شود تا دشمن سعی نکند با شعار، نمایش فیلم و ... ذهن جوانان ما را به سمت خود معطوف کند که این اقدام علاوه بر بیمه کردن جوانان، سیلی محکم دیگری به گوش آمریکا و ایادی داخلی و خارجی آنها خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات