ارسال ۲۴۹ شعر به کنگره سراسری آیین‌های عاشورایی قروه/۲۰ مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه با بیان اینکه تاکنون ۲۴۹ شعر به کنگره سراسری آیین‌های عاشورایی قروه ارسال شده است گفت:۲۰ مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره است.
کد خبر: ۹۰۶۷۳۷۸
|
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
شهلا مژده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه امروز  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: ۱۰۳ شاعر آیینی این تعداد اثر را تاکنون به دبیرخانه این کنگره فرستاده اند.


وی با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین کنگره آیین‌های عاشورایی قروه افزود: علاقه‌مندان تا ۲۰ مهر مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه کنگره به نشانی «استان کردستان، شهرستان قروه، شهرک فرهنگیان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه» و یا به آدرس الکترونیکی Delbaranadabi۲۰۱۰@gmail.com ارسال کنند.


مژده تاکید کرد: این کنگره امسال و در یازدهمین دوره خود، میزبان آیین‌های عاشورایی شامل عکس و آیین نمایشی است.


وی یادآور شد: بخش آیین‌های عاشورایی شامل تعزیه خوانی و پرده خوانی است که بخش تعزیه آن در شهر‌های قروه، دلبران، دزج، سریش آباد، بیجار، کامیاران و سنندج اجرای عمومی خواهد داشت.


مژده گفت: نمایشگاه عکس‌های عاشورایی هم در قروه، سنندج و بیجار پذیرای علاقه‌مندان به این هنر آیینی است و از برگزیدگان این بخش هم همزمان با دیگر برترین‌های بخش شعر و آیین‌های نمایشی، در آیین پایانی کنگره تقدیر می‌شود.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه هدف از این کنگره را معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان قروه در زمینه فرهنگ عاشورایی، گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی بویژه فرهنگ و هنر عاشورایی، صیانت از آداب و سنن ایرانی - اسلامی و ایجاد فضای وحدت فرهنگی و اجتماعی مرتبط با فرهنگ عاشورا اعلام کرد.


تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه با معرفی صحنه‌های عزاداری خاص ویژه محرم در قالب آثار فرهنگی، شناسایی و معرفی تأثیرگذارترین آیین‌های سوگواری، رصد فرهنگی عاشورا و آشنایی با توانمندی‌های نهفته در این زمینه و از دیگر اهدافی بود که مژده به آن اشاره کرد.


یازدهمین کنگره سراسری شعر و نخستین کنگره آیین‌های عاشورایی قروه، دوم و سوم آبان برگزار می‌شود.


مراسم افتتاحیه این کنگره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه و اختتامیه آن هم در سالن آمفی تئاتر شهید ورمقانی مجتمع فرهنگی، هنری فردوسی این شهرستان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار