خبرهای داغ:
با حضور استاد توکل برگزار شد

جلسه درس اخلاق در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع)

جلسه درس اخلاق با حضور آیت الله سید رحیم توکل عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع پژوهشگران و کارکنان پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۵۴۳
|
۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید رحیم توکل از اساتید اخلاق، طی سخنانی در جمع پژوهشگران و کارکنان پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) اظهار داشت: ما آفریده شدیم تا به عبادت بپردازیم. اینکه انسان بتواند عبدالله شود، حائز اهمیت است؛ خداوند در قرآن می‌فرماید: هر کسی که بنده شود تا معراج بالا می‌بریم منتها اینکه تا کجا بالا می‌برند به این منوط است تا او را چطور عبدالله بیابند.
وی یادآور شد: در مسیر معنوی ما انسان‌ها دو مانع وجود دارد. یک مانع، در درون جان ما است که قرآن از آن به نفس اماره و روایات به بُعد شهوت تعبیر کرده‌اند. مانع دیگر بیرون از جان ماست که به معنای خاص ابلیس، یا عنوان عام شیطان است. این دو، مانعِ مسیر زندگی ماست.
آیت الله توکل خاطرنشان کرد: خداوند در برابر این دشمن درون، پیغمبری (به تعبیر قرآن نفس لوامه و به تعبیر روایات، عقل) در درون ما قرار داده است و برای دشمن بیرون انبیا را فرستاد تا دست ما را بگیرند و از این موانع عبور بدهند. اگر ما بر این موانع مسلط شویم عزت عجیبی در دنیا و عزت عجیب‌تر در آخرت کسب خواهیم کرد. اگر این دو مانع بر ما مسلط شوند ذلت عجیب در این عالم و ذلت عجیب‌تر در آخرت نصیبمان می‌شود. این دو مانع مدام به دنبال نقطه‌ضعفی هستند تا از این طریق ما را زمین بزنند. حال این زمین خوردن گاه با توبه کردن و بلند شدن همراه است و گاه با نابودی و ضربه فنی شدن.

ارسال نظرات
آخرین اخبار