خبرهای داغ:
به همت واحد ترجمۀ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع).
کتاب «راز ستاره‌ها» ترجمه «اسرار النجوم؛ قبسات من رحله الی دیار الوحی» در پاسخ به شبهات وهابیون به همت واحد ترجمۀ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۵۴۹
|
۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، کتاب «راز ستاره‌ها»، نوشته مهدی عزیزان کتابی است که در قالب رمان به تازه‌ترین شبهه‌های وهابیان علیه مذهب تشیع پاسخ داده است.
نویسنده با انتخاب سوژه‌ای داستانی و از زبان دانشجویی که به عمره دانشجویی رفته و در خلال سفر با عقاید وهابیان آشنا می‌شود، بستری فراهم آورده که به طرح و نقد شبهات وهابیان بپردازد.
این حوادث و داستان‌ها در فضای مکه و مدینه روی داده و به ادعای نویسنده اکثر آن‌ها واقعی است و در سفر‌های قبلی او یا دوستانش رخ داده است؛ نویسنده بخشی از کتاب را در مسجدالحرام به رشته تحریر درآورده است.
نثر کتاب، نثری گزارشی و پیراسته از تعصب و تحمیل است. نویسنده کوشیده است با گزارش سؤالات و پاسخ‌های مطرح در هر موضوع، قضاوت درباره صحت یا سقم مطالب را به خردمندی و انصاف خواننده واگذارد.
مباحث کتاب در ضمن «هفت راز» با عناوین ذیل سامان‌یافته است: اشکی برای عشق، در جستجوی ستاره‌ها، حکایت خارجی بودن ما، سحر نزدیک است، ستاره‌ای در انبوه تاریکی، دو بال یک پرواز، پایان خوش تاریخ.
محور‌های مهم کتاب مباحثی از این قبیل است: مشروعیت نذر و عزاداری برای اولیاء الهی، بررسی جایگاه صحابه و عدالت آنان، تعیین امامان دوازده‌گانه توسط پیامبر (ص)، علت اختلاف یا سرگردانی شیعیان عصر حضور درباره امامان (ع)، ازدواج موقت در قرآن و سنت نبوی، امکان و مشروعیت امامت کودک و تصرف او در اموال شیعیان، منبع علم پیامبر (ص) و امامان (ع)، چگونگی هدایت امام زمان ع. در زمان غیبت و ...
این کتاب به‌تازگی به قلم اسعد کعبی به زبان عربی برگردانده و با عنوان «اسرار النجوم؛ قبسات من رحله الی دیار الوحی» توسط انتشارات زمزم هدایت منتشر شده است.

ارسال نظرات