جلسه مشترک مقامات ایرانی و اقلیم کردستان در حاج عمران تشکیل شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۵۶۳
|
۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در محل ساختمان اداری پایانه مرزی حاج عمران با سرپرستی حسینی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و با حضور فرماندار پیرانشهر ، ناظر گمرکات استان ، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ، آقای ارسلان شکری مدیرکل محترم راه داری و حمل و نقل جاده ای و رئیس اتاق بازرگانی استان با هیأت عراقی برگزار  شد.

سیدعلی ترابی فرماندار پیرانشهر با اشاره به اینکه اخیرا نشستی در مورد مسائل تجاری و مرزی با اقلیم کردستان عراق برگزار و مقرر شد روند صادرات و واردات کالا از مرز تمرچین پیرانشهر تسریع و بیشتر شود، گفت: بنابراین از این پس حوزه روابط تجاری شهرستان پیرانشهر با اقلیم کردستان عراق حسنه خواهد شد.

در این نشست موضوعاتی درخصوص مشکلات واردات و صادرات و ارائه راهکارهای مناسب، استفاده از ظرفیت های مرز رسمی تمرچین مورد بحث قرار گرفت.

همچنین توسعه روابط دو طرف،  شبانه روزی شدن صادرات و واردات و امورگمرکات و فعالیت در روزهای جمعه، یکسره شدن ترانزیت محصولات غذایی و فاسد شدنی و جلوگیری از ترانشیب محصولات سایر مباحث این جلسه بود.

 احترام متقابل به تجار و پیله وران دو طرف، حل مشکل بیمه مسافری و کامیونی و سایر موارد نیز در این جلسه مورد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظرات