مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به تعامل بسیار خوب میان آموزش و پرورش و سپاه استان سمنان گفت: تقویت اعتماد به نظام، ولایت و دولت در رأس برنامه‌ها برای دانش‌آموزان است.
کد خبر: ۹۰۶۷۵۶۵
|
۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمد دستورانی در گردهمایی کمیته‌های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان سمنان در مشهد مقدس در سخنانی با بیان اینکه ستاد هماهنگی و پشتیبانی فضل الخطاب همه برنامه هاست اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد قبول مقام معظم رهبری است سند کار ماست و سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش محلی از اعراب ندارد و هیچ واژه‌ای از آن در آموزش و پرورش وجود ندارد.
وی افزود: در این بخش آموزش و پرورش مظلوم واقع شد که اگر کسی با کج سلیقگی کاری انجام می‌دهد نباید آن را مجموعه آموزش و پرورش تعمیم داد.
رئیس ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان سمنان با اشاره به سند ملی یا برنامه درس ملی که ساعت‌های شش گانه در آن تعریف شده از سند تحول بنیادین گرفته شده بیان کرد: این برنامه‌ها با همراهی همه در میان مدت تاثیرات مثبت خود را خواهد داشت.
وی کمیته‌های هماهنگی و پشتیبانی را بهترین اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز نامید که با تحلیل برنامه‌ها در همه عرصه‌ها اثرگذار است گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهترین ظرفیت برای تبیین دوران دفاع مقدس است که برگرفته از معرفت و بصیرت و دین و اعتقادات و ایمان و اخلاص است و باید در قشر دانش آموز ترویج و تبیین شود.
دستورانی با بیان اینکه باید این فرهنگ به تناسب مخاطب اجرا شود افزود: باید تلاش شود با برنامه و متناسب با قشر و سن دانش آموزان این فرهنگ تعمیق یابد.
وی چالش را در جلسات کارشناسی مهم دانست و گفت: در حوزه آموزش و پرورش باید با چالش در جلسات کاری پخته را در مدارس اجرا نمود.
دستورانی با بیان برآیند فعالیت‌های آموزش و پرورش و بسیج و سپاه تاکید کرد: برآیند کار ما و شما در شرایط کنونی و با توجه به منویات رهبری برای نسل امروز، با استفاده از منویات امام راحل و رهبری انقلاب و فرهنگ شهیدان و اعتقادات، تقویت اعتقاد به نظام و ولایت فقیه است چرا که راهزنان روز و شب تلاش می‌کنند این اعتقادات را تضعیف کنند.
وی با اشاره به اقدامات جدید آموزش و پرورش عنوان کرد: تولید محتوا در آموزش و پرورش با محوریت شورای مدرسه برای دو ساعت در مدارس، مهلت محوری، مدرسه محوری، رویکرد چهل سالگی انقلاب و حمایت از کالای ایرانی، ایجاد امید، نشاط و تحرک و تنفس و شفافیت، امر به معروف و نهی از منکر و رویکرد انقلابی از اقدامات آموزش و پرورش در سال جدید تحصیلی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با استقبال از حضور نیرو‌های پرورشی از دیگر ارگان‌ها در مدارس گفت: طرح امین، مشاور مذهبی، شهید بهنام محمدی، امیدان بسیار خوب و کمک به پرورشی است، اما باید دقت شود متوازن در مدارس توزیع و اجرا شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها