خبرهای داغ:
جبهه استکبار امروز روی خبرنگاران مردمی، متعهد و انقلابی برنامه‌ریزی خاصی کرده است تا آنها را از پیگیری اهداف نظام اسلامی و مشکلات مردم به سمت مباحث حاشیه‌ای ببرد و باید بیش از گذشته مراقب بود.
کد خبر: ۹۰۶۷۵۷۵
|
۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود.
شهید «محمود صارمی» که در سال ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان توسط طالبان داعشی و مزدور آمریکا و اسرائیل ناجوانمردانه به شهادت رسید، هیچ گناهی نداشت؛ جز اینکه «خبرنگار» بود.
او واقعیات جامعه پیرامونی خود را منعکس می‌کرد و این برای مزدوران استکبار جهانی گران بود و برای همین هم ناجوانمردانه او را به شهادت رساندند تا نشان دهند که استکبار جهانی با واقعیت و حقیقت دشمن است؛ چراکه خوب می‌داند روشنایی و حقیقت سبب می‌شود تا باطل و سیاهی نابود شود و این آن چیزی است که امروز هم نمی‌خواهند اتفاق بیفتد.
امروز باید بدانیم خبرنگاری هنری است برای مردان خدا و شهدا هم شمع محفل بشریت هستند و اهمیت کار خبرنگار و رسالت او هم شاهدی است بر واقعیت و حقیقت جامعه.
خبرنگار رسالت خود را در حقیقت می‌بیند و تلاش دارد تا جامعه را به سمت راستی و درستی هدایت کند و در خط مقدم جهاد قرار دارد تا همه را آگاه کند؛ از آنچه نمی‌دانند یا بدان توجه ندارند.
امروز جبهه جهاد خبرنگار مؤمن انقلابی، جبهه مقابله با غول‌های رسانه‌ای استکبار جهانی است و در این جبهه خبرنگار نیاز دارد تا الگوهایی، چون صارمی داشته باشد؛ چراکه خبرنگاران شهید همان چراغ راه ما و شاهدان حریم عشق هستند که ما را رهنمون می‌شوند و هدایت می‌کنند.
امروز خبرنگار متعهد و انقلابی در سراسر دنیا باید بداند که رسالتش چیست و به کدام مسیر باید حرکت کند و این رسالت بر دوش تک‌تک خبرنگاران متعهد و انقلابی ایران اسلامی که پیش‌قراولان این مسیر هستند، بیشتر احساس می‌شود.
خبرنگار مردمی مزدبگیر کسی نیست، آزاد و مستقل است و فقط و فقط برای جامعه و مردمش تلاش می‌کند و عشق به مردم است که او را عاشقانه در مسیر خبر هدایت می‌کند.
باید بدانیم امروز رسالت ما در بستر تاریخی که می‌رود تا بنیان‌گذار دولت مهدی موعود (عج) و تمدن بزرگ اسلامی باشد، بسیار حساس و سخت است و خبرنگار مرد روز‌های سخت است و با همین تلاش است که دشمنان را خسته و ناکام کرده و نمونه بارز آن شهدایی، چون محمود صارمی هستند که با تمام وجود برای مردم خود تلاش می‌کنند.
این خبرنگاران آزاد برای مردم مظلوم سایر نقاط جهان هم می‌سوزند و در این مسیر خون خود را فدا می‌کنند تا الگویی برای خبرنگاران دیگر شوند که باید حقیقت را دیده و آن را گفته و نترسند.
ترس، برادر مرگ است و خبرنگار از هیچ چیز هراسی ندارد؛ چون به حقیقت رسیده و همین است که سبب شده تا خبرنگار مؤمن، متعهد و انقلابی مورد توجه جبهه استکبار قرار گیرد و بخواهند او را از این مسیر بیرون کنند.
آن‌ها غافل هستند که خبرنگار متعهد ما هوشیار است و در مسیرش ثابت‌قدم؛ چراکه می‌داند راهی که می‌رود به سمت سرمنزل مقصود است و باید این مسیر را برای تحقق آرمان‌های مردمش دنبال کند و این است که خبرنگار را یک انسان وارسته، هوشمند و بابصیرت معرفی کرده و ارزش کار او را تا حد شهادت بالا می‌برد.
امروز باید قدردان خبرنگاران باشیم و واقعاً این قشر زحمتکش بی مدعا را ارج نهیم.

*مسؤول کانون بسیج رسانه شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها