خبرهای داغ:
امام جمعه گنبدکاووس گفت: همه دلیلی که در خلاصه سخنان ظریف برای دفاع از معاهده بین المللی مقابله با پولشویی بیان شد گرفتن بهانه از امریکا بود اما آیا بهانه آمریکا یک بهانۀ حقوقی است که با تصویب حقوقی یک قانون جلوی آن را بگیریم ؟
کد خبر: ۹۰۶۷۵۸۰
|
۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از قابوس نامه ، حجت السلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه امروز 20 مهر ماه با عنوان این مطلب افزود: اگر بهانه تراشیدنی است که باز هم تکرا می کند و اگر سپاه و ولایت فقیه و شورای نکهبان را هم بدهیم این بهانه ها تمام نمی شود.

وی گفت: گروه اقدامات مالی برای تنبیه سرکش های دنیا با محوریت آمریکا مستقر در وزارت خزانه داری امریکا است و اینکه طبق آن هر کسی همراهی با تروریست دارد باید سرکوب شود و مبادلات انها را ببندیم و تحریم و محاصره کامل کنیم و یکی از شرایط آنها پذیرفتن کنوانسیون پولشویی و مبارزه با تروریسم است.

امام جمعۀ گنبدکاووس گفت: دلسوزان نظام این کنوانسیون را در این شرایط تحریم و تعاریفی که آمریکا از تروریسم دارد به صلاح نمی دانند زیرا با توجه به شرایط شفافیت مالی مورد نظر این کنوانسیون تمام مختصاتی که دشمن از ما می خواهد به دست می آورد و و نیازمند همکاری حقوقی و قضایی ، اطلاعاتی است.

ترابی ادامه داد: با این توجیه به درد نخور گرفتن بهانه از دشمن نمی توان جلوی در اختیار قرار دادن شاهراه اطلاعاتی به دشمن را گرفت و حالا که این تصویب شده و ما هم موضع تندی نمی گیریم و منتظر نظر شورای نگهبان هستیم.

نمایندگان رای خود در مورد fatf را شفاف بگویند

وی خطاب به نمایندگان مجلس نیز خاطر نشان کرد: آقای نماینده که به همه می گویی شفاف باش خودت هم شفاف سازی کن و اگر فکر می کنی کارت درست است رأیت را بگو تا آیندگان بدانند چه کسی پای این معاهده را امضا کرده و چه کسی مخالف کرده است و نگران چیزی نباش!

امام جمعه گنبد تصریح کرد: ما از شورای نگهبان تقاضا داریم به عنوان چشم بیدار نظام تصمیم بگیرد چرا که این کنوانسیونی است که مقام معظم رهبری فرمودند اگر بناست در این راستا مجلس کاری کند خودش یک قانون بنویسد!

وی تاکید کرد: درست است که این دستور ولایی نیست اما واقعا این ظلم نیست که همه جهت گیری ها و بار تحمل مقاومت به محور بزرگی و کرامت این ملت یعنی رهبری بدهیم و با فرمایشاتش اینطور رفتار کنیم؟

حجت الاسلام محمود ترابی با تاکید بر ایستادگی در مقابل تصمیمات نادرست و در منافات با منافع نظام گفت: اگر قدم اول بایستیم و مقاومت کنیم خیلی بهتر از ایستادگی در مقابل بهانه های بعدی است.

آرامش به حضور رهبر انقلاب به عنوان محور است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با سران قوا نیز گفت: هر حادثه که پیدا شود ولو حادثه سنگین باشد اگر مردم احساس کنند بزرگترشان وجود دارد آرامش پیدا می کنند و آرامش به حضور محور است.

امام جمعه گنبد تصریح کرد: اگر جنگ ،جنگ روانی است بالاترین تاثیر مثبت این جلسات و به رخ کشیدن اقتدار ما به دشمن بالاترین اقتدار است چه در خلیج فارس چه شامات و چه در داخل ایران اجتماع بزرگ بسیجیان باشد.

به رخ کشیدن اقتدار مایه یأس دشمن می شود

وی این به رخ کشیدن ها را نقطه های اقتدار و امیدبخشی ملت و نظام دانست و گفت: حاصل آن مایه یاس وعقب نشینی دشمن است که الحمدالله دارد اتفاق می افتد.

ترابی اظهار کرد: هر چند وضعیت خوب به معنای اقتصادی نیست ولی وضعیت به سمت ثبات در حال شروع شدن است این حاصل همین نمایش اقتدار است.

وی یادآور شد: همه توانایی دشمن و تلاش دشمن برای دو نکته است که نشان دهد وضعیت بحرانی است و راه حلی وجود ندارد و این جنگ روانی دشمن است اما توانایی ما هم این است که ظرفیت های بزرگی داریم که بحران های از این بزرگتر را هم می توانیم پشت سربگذاریم و بن بستی برای ما وجود ندارد که این را هم به مردممان تقدیم می کنیم و هم به همۀ دنیا اعلام می کنیم.

سنت زیارت پیاده سنت امام مجتبی(ع) است

خطیب جمعه گنبدکاووس بر اهمیت زیارت پیاده تاکید کرد و گفت: وقتی بزرگان دین از جمله امام مجتبی(ع) که چندین سفر زیارت خانه خدا را پیاده انجام می دهند معنایش مشروعیت این کار است و آثارو برکاتش هم فراوان خواهد بود.

وی بیان کرد: در اوج نیازمندی به قدرت نرم در محور مقاومت فضای پیاده روی اربعین امام حسین (ع) راه افتاده است جای جای حضور علاقه مندان به اهل بیت باید در این راهپیمایی سنت شود.

نگذاریم موج نمونۀ معنوی اربعین متوقف شود

امام جمعه گنبدکاووس با توصیه بر حضور موثر در موکب ها در مسیر اربعین و اشاره مجدد به بهترین کمک ها از سوی برادران اهل سنت شهرستان نیز گفت: نگذاریم اوضاع اقتصادی بر اهمیت و جمعیت زائران اربعین تاثیر بگذارد و با کمک به کسانی که قادر به تامین هزینه این سفر نیستند نگذاریم این موج بزرگ نمونه معنوی که همه اش ذکرخدا و مهربانی و تنها نقطه اتصال برای این جمعیت باشکوه که تنها ابا عبدالله الحسین (ع) به عنوان تجلی اسلام ناب است، متوقف شود.

آنکه ممکن است به ما ضربه بزند خیانت روشنفکر نماهای راحت طلب است

حجت ااسلام ترابی با عنوان این مطلب که آنکه ممکن است به ما ضربه بزند خیانت روشنفکر نماهای راحت طلب است اضافه کرد: تئوری این افراد این است که ما باید تسلیم امر دشمن باشیم ، آنچه او می گوید گوش دهیم، از اقتدار موشکی دست برداریم و هم حضورمان را در محور مقاومت کم کنیم تا بتوانیم زندگی خوبی داشته باشیم که این برخاسته از تحلیل غلط و برداشت از سخنان دشمنان و سبب راحت طلبی است.

وی ادامه داد: امروز مشکل ما همین مرفهین بی درد و خیانت روشنفکرانی است که ممکن است نفوذ در حاکمیت هم پیدا کرده باشند اما به لطف خدا ما به این افراد بی اعتمادیم و وجود اینها توسعه تورومی است و مصداق زور بازو با نیش زنبور زیاد نمی شود هستند و بود و نبودشان مهم نیست بلکه فتنه گرند اگر نباشند بهتر است.

پما متکی به ملتی هستیم که با آنها انقلاب کردیم و دفاع مقدس را پیش بردیم

امام جمعه گنبدکاووس افزود:40 سال پس از انقلاب را داریم تجربه می کنیم و ان شاالله قرب حضور و ظهور را نیز با این ملت رقم خواهیم زد. حضور در صحنه مردم ، وحدتی که امروز ضرورت دارد، ورود توانایی نرم افزاری که همیشه بن بست ها را با آنها حل کردیم و جوانان برومند ما که همیشه بخشی از راه حل برای انقلاب ما بودند چه در انقلاب ، چه در دفاع مقدس و چه در سازندگی ظرفیت های ما هستند.

حجت الاسلام محمود ترابی در پایان با اشاره به کرسی تلاوت ملی رضوی نیز که شامگاه گذشته در امامزاده یحیی بن زید(ع) برگزار شد با یادآوری توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم داشتن چند میلیون حافظ قرآن گفت: باید اول فضای کشور قرآنی شود و قرآن مشتری داشته باشد و در خانۀ قرآن انسان های زیادی باشند.

وی ضمن تشکر از کلیه دست اندر کاران برگزاری این کرسی تلاوت ، بهره مندی ها از قرآن را فراوان دانست و چرایی آن را ثقل اکبر و میراث اصلی پیامبر خدا بودن قرآن عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها