نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

کشور در بن‌بست قرار ندارد/دستگاه قضا با اخلالگران اقتصادی با قاطعیت برخورد کند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دستگاه قضا با اخلالگران اقتصادی و آن‌هایی آن‌هایی که به این مسئله دامن زدند و می‌زنند و با احتکار و سوء استفاده منابع ارزی را از بین می‌برند باید با قاطعیت برخورد کند.
کد خبر: ۹۰۶۷۵۸۲
|
۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک به سخنان مقام معظم رهبری درباره مسائل اقتصادی با سران قوا اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ ایران در طول این 40 سال تجربیات بزرگی را کسب کرده است که باید از آنان به نحو مطلوب بهره بگیرد، هنر انسان‌های خردمند این است که از تجربه‌ها استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ به هیچ یک از اصول بین‌الملل پایبند نیست، افزود: رئیس جمهور آمریکا مقررات بین‌المللی، مصوبه شورای امنیت و برجام را زیر پا می‌گذارد، تحریم‌ها و تهدیدهایی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند، و با جنگ روانی، تبلیغاتی و اقتصادی که با همراهی مزدوران و جنایتکاران به راه انداخته است سعی بر ضربه زدن به نظام اسلامی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: باتوجه به شرایط حاکم بر منطقه بایستی مانع از ایجاد یأس و تفکر تسلیم شد؛ بایستی مردانه در صحنه بایستیم و با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی مانند عقل، اراده و ایمان که خدا در اختیار ما قرارداده است، پیروز شویم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه ملت ایران در دوران انقلاب با دست‌خالی بر حکومت پهلوی پیروز شد و بعد از انقلاب نیز اراده همین ملت باعث شد تا در مقابل صدام پیروز شویم، گفت: امروز هم با همان اراده‌ها و کار جهادی می‌توانیم پیروزی‌ها را تکرار کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های درخور توجهی دست پیدا کرده‌ایم، افزود: متاسفانه آنچه که امروز آفت جامعه شده است توجه به تشریفات و تجملات است؛ در حالیکه با ساده زیستی و قناعت، همت و تلاش می‌توانیم تحریم های ظالمانه دشمنان علیه کشور را به فرصتی برای افزایش اقتدار نظام و توسعه واحد های تولیدی تبدیل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: باید همت کنیم و خودمان صاحب تکنولوژی و فناوری در صنایع شویم. جوانان ما از راه‌اندازی واحدهای صنعتی عاجز نیستند، فقط به تلاش و همت نیازمند هستند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه نبایستی با تبلیغات منفی برای خودمان بن‌بست ایجاد کنیم، ادامه داد: می‌توانیم برنامه‌ریزی ، همت، مدیران کاردان و کار جهادی، اقتصاد کشور را از اقتصاد نفتی به اقتصاد تولید محور تبدیل کرده و کشور را همانند گذشته از گردنه‌های سخت با سربلندی و اقتدار عبور داد.

وی با تأکید بر اینکه امروز همه اعم از وزرا و وکلا باید جهادی عمل کنند، افزود: ما به‌عنوان امت منتظر نباید دچار یأس شویم بلکه با توجه به وجود حضرت صاحب‌الزمان(عج) باید به سمت آرمان‌های بلند حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: از دولت و مسئولان این انتظار را داریم که فعالیت‌های کلان را با جدیت دنبال کنند، ملت که در حد وسع خود در حال تلاش است و دولت و مجلس هم باید وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با انتقاد از عملکرد دولت و مجلس در مسائل ارزی گفت: اگر دولت و مجلس به وظیفه خودشان دقیق‌تر عمل می‌کردند شاهد بروز مسائل و التهابات بازار ارز نبودیم.

وی افزود: دستگاه قضایی با آن‌هایی که به این مسئله دامن زدند و می‌زنند و با احتکار و سوء استفاده منابع ارزی را از بین می‌برند باید با قاطعیت برخورد کند؛ نباید اجازه داد یک ریال از بیت‌المال حرام شود. هرکسی می‌خواهد باشد و در هر سطحی اگر در این مورد خطایی کرد باید با او برخورد شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به بررسی لایحه cft نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تصویب این لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام در 2 مرحله انجام می‌شود؛ یکی هیئت عالی نظارت تشخیص و دیگری مصلحت است که چهل نفر اعضای مجمع تشخیص باید نهایتاً از نظر مصلحت مسئله را بررسی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات