وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: هم اکنون شاهد نگرش‌های مخالف سند تحول بنیادین هستیم که می گویند این سند ایدئولوژیک بوده و قابل اجرا نیست.
کد خبر: ۹۰۶۷۶۱۰
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی امروز در همایش هم‌اندیشی اعضای این کانون، اظهار کرد: براساس اعلام یک موسسه نظرسنجی نفرت مردم منطقه از آمریکا بین 65تا 96 درصد است که در عربستان 65 درصد مردم و در ایران 86 درصد مردم از آمریکا نفرت دارند.

وی افزود: رسانه‌های بیگانه مانند صدای آمریکا، رادیو زمانه و بی بی سی بر فرهنگیان متمرکز هستند. این رسانه‌ها تلاش می‌کنند از سردمداران تشکل‌های غیرقانونی به عنوان چهره تجلیل کنند و برخی افراد رده‌ پایین را به عنوان الگو برای معلمان مطرح می‌کنند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند هویت معلمان را از فرهنگی بودن به سیاسی ضد انقلاب تبدیل کنند و معلم را به عرصه سیاست مقابله با نظام بکشانند. تلاش می‌کنند روحیه یأس در جامعه فرهنگیان ایجاد شود و می‌گویند معلمی در ایران مرگ تدریجی است اما چرا نمی‌گویند بالندگی کشور مدیون تلاش معلمان است.

وی ادامه داد: چرا از سردمدارانی که سرمایه معلمان را در صندوق ذخیره فرهنگیان به میزان 14 هزار میلیارد تومان به تاراج بردند سوال نمی‌پرسند و برای حل مشکلات راهکار نمی‌دهند از سوی دیگر برای نفوذ بیگانه تلاش می‌کنند به عنوان مثال در یکی از موارد رد پای سند 2030 مشاهده می‌شود زیرنظام تربیت معلم به عنوان مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش پیش‌بینی کرد که دانشگاه فرهنگیان میز یونسکو داشته باشد و به هر نوعی می‌خواهند مولفه‌هایی از الگوی غرب در آموزش و پرورش تأسیس و راه اندازی شود.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی تاکید کرد:مشاهده می‌شود گاهی فردی که در زمان شاه کشته شده است به عنوان الگوی معلم قرار داده می‌شود و در روز معلم سر مزارش می‌روند؛ آنها به انحای مختلف تلاش می‌کنند روز معلم را کمرنگ کنند.

فرشیدی بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش موضوع بانشاط سازی مدارس را مطرح می‌کند و می‌گویند در چارچوب اسناد بالادستی، مدرسه با نشاط قابل اجرا نیست و برای رسیدن به این هدف باید در پوشش دانش‌آموزان و معلمان تغییراتی ایجاد شود یعنی به دنبال ایجاد بی‌حجابی هستند.

وی بیان کرد: تجلیل از بنیانگذاران آموزش و پرورش فراماسونری از دیگر رویکردهاست. آموزش و پرورش کشور از بدو تاسیس یعنی از سال 1285 تا 1357 تعداد 74 وزیر داشته است که بیش از 74 درصد آنها تحصیلکرده‌های خارج بودند و در آنها چهره‌های مختلف مانند  ساواکی، حزب توده و فراماسونری دیده می‌شود که آنها به دنبال تعریف و تجلیل از این افراد هستند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: گاهی در نشریات آموزش و پرورش مانند نشریات رشد یا کتاب درسی علوم و فنون ادبی پایه دوازدهم شاهد تجلیل  از این افراد هستیم. همچنین مخالفت با سند تحول بنیادین را مدنظر داشته و می‌گویند سند ایدئولوژیک و غیر قابل اجراست در حالی که وزیر آموزش و پرورش گفته سند تحول روی میز است اما نشریه نگاه مقاله تندی درباره سند تحول و اینکه قابل اجرا نیست از قول فردی منتشر کرده است.
ارسال نظرات